کرباسیان خبر داد

دستور معاون اول رییس‌جمهوری برای توسعه معدن و صنایع معدنی

دستور معاون اول رییس‌جمهوری برای توسعه معدن و صنایع معدنی

گروه صنایع معدنی - رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از دستور معاون اول رئیس‌جمهور برای بررسی محورهای توسعه معادن و صنایع معدنی در جلسات اقتصاد مقاومتی دولت قرار داد.

به گزارش ماین نیوز، مهدی کرباسیان - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - در خصوص شرایطی که برای تولید نیاز است، عنوان کرد: چند فاکتور برای یک تولید مناسب نیاز است که آرامش در حوزه اقتصاد و سیاست از جمله آنهاست که سرمایه‌گذار و تولیدکننده بتواند با برنامه‌ریزی حرکت کند و امید است همدلی و دوستی میان قوا بیشتر شود و هدفی که توسط رهبری مشخص شده است تحت تاثیر جریانات سیاسی قرار نگیرد و اتفاقات سیاسی روی روابط بین قوا اثر نگذارد.

وی ادامه داد: من متاسفم که بگویم این روزها نحوه صحبت‌ها طوری است که تولیدکنندگان دچار دغدغه نسبت به فضای کسب و کار خود شده‌اند.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با اشاره به اهمیت بهبود روابط خارجی ادامه داد: رسیدن به ثبات و آرامش در روابط جهانی در حوزه اقتصاد مستلزم این است که این اتفاق پیش از آن در حوزه سیاست بیفتد و اگر این اتفاق بیفتد می‌تواند هم سرمایه‌گذاری خارجی را جذب کند و هم باعث شود سرمایه‌گذاران دلگرم شده و سرمایه بیشتری را به طرح‌های تولید تزریق کنند.

کرباسیان با اشاره به سومین فاکتور مورد اهمیت در حوزه تولید گفت: شاید مهم‌ترین فاکتور در حوزه تولید موضوع جابجایی پول باشد تا بتوانیم با نگرانی کمتر جابجایی با وسعت بیشتری انجام شود و تامین مالی برای طرح‌ها به سهولت اتفاق بیفتد؛ مسئله تولید بدون تامین مالی امکان‌پذیر نیست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: صادرات یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید در حوزه تولید به آن توجه شود، چراکه مزایای مختلفی دارد که یکی از آنها این است که جایگاه تولیدات ایرانی را در دنیا ارتقا می‌دهد و باعث ارزآوری و تامین مالی شده و باعث می‌شود اعتبار اقتصادی در کشور افزایش پیدا کند و در کنار اینها زمانی که تولید صادرات محور وجود داشته باشد، قیمت تمام شده کاهش پیدا می‌کند و کیفیت کالا با استانداردهای جهانی ارتقا پیدا می‌کند، چراکه باید قابل رقابت با شرکت‌های خارجی باشد و نهایتا اینها به نفع مصرف‌کننده داخلی خواهد بود چون قیمت ارزان‌تر با کیفیت بالاتری را به دست خواهند آورد.

وی با اشاره به وضعیت صنایع معدنی و معدن در حوزه تولید گفت: خوشبختانه با تمام موانعی که در صنایع معدنی و معادن وجود داشت و افت بزرگ قیمتی که در سال ۲۰۱۵ یعنی حدود سال ۱۳۹۴ در بازارهای جهانی اتفاق افتاد، محصولات معدنی دچار چالش‌هایی شدند و هنوز هم برخی ترکش‌های آن به پیکره معدن برخورد می‌کند اما با این حال در برخی شاخص‌ها بهترین عملکرد را در صادرات به ثبت رساندیم و در حوزه‌هایی مانند فولاد، مس، آلومینیوم و دیگر موارد وضعیت خوبی داشتیم.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) افزود: با این حال باید پذیرفت که ما همچنان ظرفیت‌های خیلی بالاتری داریم که باید آنها را فعال کنیم.

کرباسیان با اشاره به جلسه اخیر هیات دولت گفت: با حضور آقای جهانگیری و آقای ویسه و همچنین نماینده سازمان برنامه و بودجه جلسه‌ای برگزار شد که در آن محورهایی که برای رونق گرفتن بخش معدن و صنایع معدنی و گلوگاه هایی که وجود دارد را احصا کردیم و قرار بر این شد با نظر معاون اول رئیس‌جمهور این موارد در جلسات اقتصاد مقاومتی دولت مورد بررسی قرار گیرد و تبدیل به سیاست‌های بخش معدن شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا