مشاور امور بین الملل ایمیدروتاکید کرد:

لزوم به کار گیری ماشین آلات جدیدی برای عملیات حفاری ،استخراج و فرآوری مواد معدنی

لزوم به کار گیری ماشین آلات جدیدی برای عملیات حفاری ،استخراج و فرآوری مواد معدنی

گروه معادن - مشاور امور بین الملل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: صنعت معدنکاری دنیا در زمان حاضر از ماشین آلات جدیدی برای عملیات حفاری بهره می گیرد که ضمن سرعت بخشیدن به روند اجرای برنامه ها، به استخراج و فرآوری مواد معدنی شتاب می بخشد .ما نیز باید بدان سمت پیش رویم.

به گزارش ماین نیوز، «محمد طاهری» در نخستین همایش فناوری در معدنکاری در محل هتل اسپیناس تهران با بیان این مطلب ، افزود : امروز نیازمند ماشین آلات نوین، سرمایه گذاری و منابع جدید به منظور رونق بخشیدن به فعالیت معدنکاری در کشور هستیم، در عین حال مثلث سرمایه گذاری، تامین مالی ( فاینانس) و ماشین آلات نقش مکمل یکدیگر را ایفا می کنند .

وی یادآور شد : جمهوری اسلامی ایران برای سال 1404 ( 2025 ) برنامه ظرفیت سازی 55 میلیون تنی فولاد را پیش بینی کرده و این امر نیازمند تکمیل زنجیره فولاد است، اکنون که تولید فولاد به رقم 17 میلیون تن رسیده، نیازمند شتاب سه برابری برای پوشش هدف سند چشم انداز است .

طاهری ضمن یادآوری برنامه 12 میلیارد دلاری سازمان ایمیدرو در بخش فولاد در یک دوره 10 ساله تا 1404 گفت: اکنون دو سال از شروع این برنامه سپری شده و برآورد می شود با گسترش ارتباطات بین المللی در اجرای آن موفقیت حاصل شود.

به گفته وی، سازمان ایمیدرو حمایت های لازم را از سرمایه گذاران بخش خصوصی و خارجی برای رونق بخشیدن به فعالیت های بخش معدن و صنایع معدنی انجام می دهد و حرکت های این سازمان در دولت یازدهم از شتاب لازم نسبت به پیش از آن برخوردار شد .

مشاور امور بین الملل ایمیدرو خاطرنشان کرد: قرار است در افق چشم انداز ظرفیت تولید شمش آلومینیوم به رقم 1.2 تا 1.5 میلیون تن برسد، این مهم نیازمند تامین مواد اولیه است که بهره گیری از معدن بوکسیت گینه ( کوناکری ) که سال گذشته قرار داد آن بین ایران و گینه برای یک دوره 25 ساله تمدید شد، یکی از گام های مهم است .

طاهری استفاده از ماده معدنی نفلین سینیت را یکی دیگر از گزینه ها برای تامین خوراک کارخانه های آلومینیوم کشور معرفی کرد که نیاز به مشارکت و سرمایه گذاری شرکت های خارجی دارد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا