گزارش روز؛

ادامه معاملات مثبت گروه های فلزی و معدنی درپی تداوم رشد بازارهای جهانی

ادامه معاملات مثبت گروه های فلزی و معدنی درپی تداوم رشد بازارهای جهانی

گروه سرمایه گذاری با ادامه معاملاتی اکثرا متعادل مواجه بودند که در این میان نمادهای وگستر و وملت صف خرید، نمادهای وبیمه، وتوصا و وسپه منفی و نمادهای وسبحان، وصندق، گوهران، واتی و وخارزم مثبت شروع شدند اما در ادامه بازار شاهد تشکیل صف خرید نماد واتی و صف فروش نماد وبیمه شدیم.

 

اکثر نمادهای گروه خودرویی امروز نیز معاملاتی متعادل و منفی (فرسایشی) داشتند و تنها نماد خموتور که با ادامه صف خرید همراه بود و نمادهای ختوقا، خاهن، خشرق، خمحرکه و خزر نوسانات مثبتی را تجربه کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در گروه حمل و نقل که اکثرا متعادل و منفی بودند، نماد حفارس با توجه به قرار داشتن در سطوح حمایتی با افزایش تقاضا به صف خرید رسید موضوعی که با توجه به شرایط نامناسب بنیادی حتما باید مد نظر فعالین بازار قرار گیرد.

گروه سرمایه گذاری با ادامه معاملاتی اکثرا متعادل مواجه بودند که در این میان نمادهای وگستر و وملت صف خرید، نمادهای وبیمه، وتوصا و وسپه منفی و نمادهای وسبحان، وصندق، گوهران، واتی و وخارزم مثبت شروع شدند اما در ادامه بازار شاهد تشکیل صف خرید نماد واتی و صف فروش نماد وبیمه شدیم.

در گروه های شیمیایی و روانکارها نماد شرانل پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی 1800 ریالی با رشد حدود 1.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت، نمادهای شفارس، پاکشو و شپارس با صف خرید، نمادهای شتوکا، شپاس، شگامرن، پترول، زاگرس، شسینا و شخارک با معاملاتی مثبت، نمادهای شپلی، ساینا، شپاکسا، شکلر، فارس و شفن با معاملاتی منفی دنبال شدند. معاونت امور بین الملل وزیر نفت گفت: قرارداد اخیر ایران با توتال آخرین قرارداد با این شرکت نیست و ما قراردادهای دیگری را طی هفته‌های آینده با این شرکت امضا می‌کنیم. وی اظهار کرد: دولت ایران در حال مذاکره با ۲۷ شرکت خارجی برای قراردادهایی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار است و برخی از این معاملات به زودی اجرایی خواهد شد.

درپی ادامه رشد قیمت اکثر فلزات پایه در بازارهای جهانی، معاملات مثبت اکثر نمادهای گروه های فلزی و معدنی را نظاره گر بودیم در این میان نمادهای گروه روی در کنار نمادهایی نظیر فروس، فملی، فخوز، فمراد، میدکو، فلوله و ذوب از تقاضای بالاتری نسبت به هم گروهی ها برخوردار بودند به طوریکه یا صف خرید شدند و یا با رشد قیمتی مناسبی به کار خود پایان دادند در آنسو نمادهای کدما، فجر و فنوال با فشار فروش عرضه ها و صف فروش همراه شدند. وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر لامرد افزود: هم اینک ظرفیت تولید آلومینیوم در کشور 350 هزار تن در سال است و طرح بزرگ آلومینیوم جنوب نیز با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن، به تنهایی با ظرفیتی تقریبا معادل همه واحدهای تولیدی کنونی در کشور، وارد چرخه تولید خواهد شد.

در گروه های ساختمانی و سیمانی شاهد معاملاتی اکثرا منفی بودیم، در این بین تنها نمادهای ثغرب، ثرود، سغرب، سدور، سکرما و سکرد از اقبال بیشتر و در نتیجه نوسانات مثبت برخوردار بودند.

نماد بمپنا پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی 900 ریالی با رشد حدود 3.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت و در ادامه تا حدود 9.5 درصد مثبت پیش رفت این در حالی بود که سایر نمادهای گروه یوتیلیتی متعادل به کار خود پایان دادند. گروه قندی اکثرا سبز پوش و با معاملاتی مثبت همراه بودند که در این میان نمادهای قثابت، قزوین، قصفها، قشرین و قمرو از اقبال بیشتری برخوردار بودند و صف خرید شدند.

همانطور که در گزارش روز گذشته عنوان شد نمادهای گروه آی تی پس از رشدی مناسب، در سطوح مقاومتی قرار داشتند (به عنوان نمونه نمادهای مداران سطوح 480 و مرقام سطوح 750 تومان) که موجب افزایش عرضه ها و نوسانات منفی آنها طی معاملات امروز شد به طوریکه نماد مداران صف فروش و نماد رکیش تا یک قدمی صف فروش شدن پیش رفت اما با توجه به پتانسل های بالای گروه آی تی، چشم انداز مثبت صنعت در اقتصاد کل کشور، تعدیل های مثبت اعلامی و روند سودآوری مناسب آنها، به نظر گروه مذکور استراحت و اصلاحی کوتاه تر از انتظار فعالین بازار تجربه کند و مجدداً با افزایش تقاضا مواجه شوند که نکته ای قابل توجه است.

در گروه دارویی معاملاتی متعادل و منفی اما کم حجم در جریان بود به طوریکه نمادهای دشیمی، دتماد، دابور و ددام صف فروش کم حجمی را تجربه کردند در این میان صف خرید نماد پخش و معاملات مثبت نمادهای دبالک، دروز، دتولید و دسانکو چشم نوازی می کرد همچنین نماد دکوثر پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه تقسیم سود نقدی 10 ریالی متعادل به گردونه دادوستدها بازگشت.

در پایان معاملات نمادهای شپاس، حسینا و تلیسه جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه صاحبان سهام، نمادهای خلنت، خزامیا، فنوال، ساراب، غشهد، کگل، کبافق، بورس و بالاس جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی، نمادهای کبورس، نبورس با توجه به توقف نماد اصلی و نماد کمرجان جهت برگزاری مجمع عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام متوقف شدند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا