تا پایان دولت یازدهم انجام می‌شود

ساخت 650 مرکز درمانی در بافت‌های فرسوده

ساخت 650 مرکز درمانی در بافت‌های فرسوده

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری از ساخت 650 مرکز درمانی در سراسر کشور با همکاری وزارت راه و شهرسازی، وزارت بهداشت و شهرداری‌ها تا پایان دولت یازدهم خبر داد.

محمدسعید ایزدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در بحث بافت‌های فرسوده سیاستی که وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌کند ایجاد شبکه‌های همکاری است. به نظر می‌رسد تعدد دستگاه‌های دخیل و از طرف دیگر همگرا نبودن برنامه‌ها با سیاست‌های دستگاه‌ها یکی از مشکلات اساسی است.

وی افزود: دولت به این جمع‌بندی رسیده که از طریق تشکیل شبکه همکاری بین گروه‌های مختلف دخیل بتواند این هماهنگی و همدلی را و همصدایی را ایجاد کند. اولین و مهمترین شبکه‌ای که در این راستا در چارچوب سند ملی را‌ه‌اندازی شد، ستاد ملی بازآفرینی شهری بود. این ستاد با همت دکتر آخوندی یک هفته در میان تشکیل می‌شود و توانسته فضایی را برای ایجاد این هماهنگی بین حداقل 22 دستگاه که عضو این ستاد هستند ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری با بیان اینکه ما هفته گذشته با وزارت بهداشت تفاهمی را انجام دادیم که از طریق یک برنامه مشترک بتوانیم ساخت مراکز بهداشتی و درمانی را با اولویت محلات بافت‌های فرسوده با تامین اعتبار 100 میلیارد تومانی از طرف وزارت بهداشت، تامین زمین از طرف شهرداری و هماهنگی اجرایی، فنی ازطرف شرکت عمران و بهسازی شهری ایران انجام دهیم.

وی در خصوص تعداد هدفگذاری سالیانه برای ساخت مراکز درمانی، گفت: وزارت بهداشت سقف 650 مرکز درمانی بهداشتی را هدف قرار داده و ما تعهد کردیم در صورت تامین اعتبار اعلام شده از طریق وزارت بهداشت با هماهنگی با شهرداری‌ها بتوانیم مابقی منابع را فراهم کنیم و این 650 مرکز را تا پایان دوره دولت یازدهم سه ساله به اتمام برسانیم.

ایزدی اظهار کرد: در حال حاضر در 91 شهر در حوزه سکونتگاه‌های غیررسمی 850 محله شناسایی شده‌اند که این تعداد اولویت‌بندی می‌شوند که در واقع اولویت‌های برنامه مشترک ما با وزارت بهداشت است و این 650 مرکز درمانی در محله‌های پایلوت شناسایی شده استقرار پیدا می‌کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری، همزمان با بسیج سازندگی هم تفاهمی انجام داده‌ایم تا در این محله‌های هدف، پایگاه‌های بسیج را استقرار دهند، با سازمان فنی و حرفه‌ای توافق شده تا آموزش‌های مهارت پایه را برای ساکنان این مناطق در دستور کار قرار داده شود که تا الان بیش از 10 هزار نفر ساعت آموزش مهارت پایه به ساکنان مناطق داده شده است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا