مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معین ملت مطرح کرد:

ارتقای سواد مالی با جشنواره بورس و رسانه

ارتقای سواد مالی با جشنواره بورس و رسانه

از نظر مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معین ملت، برگزاری جشنواره بورس و رسانه نه تنها به افزایش آگاهی و سواد مالی جامعه می انجامد، بلکه تداوم چنین جشنواره هایی به افزایش سطح کیفیت و دقت خبرنویسی منجر می شود و این موضوع نقش موثری در کاهش ریسک سرمایه گذاری دارد.

 

به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معین ملت، اصلی ترین نیازی که در حوزه بازار سرمایه برای هر شخص سرمایه گذار چه حقیقی و چه حقوقی، وجود دارد، اطلاعات، تحلیل و آمار درست است. به گونه ای که می توان گفت هر چه میزان اطلاعات سرمایه گذاران در بازار سرمایه بیشتر باشد، میزان ریسک سرمایه گذاری و ریسک زیان کاهش پیدا می کند.

علیرضا کدیور، در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، با اشاره به نقش نخستین جشنواره بورس و رسانه در ارتقای سواد مالی جامعه اظهار داشت: برگزاری چنین جشنواره ای به خبرنگاران انگیزه می دهد تا گزارش ها و تحلیل های بهتر و جامع تری که برای مخاطبان و سهامداران کارآمدتر است، ارایه دهند.

وی در همین خصوص ادامه داد: از آنجایی که اخبار و گزارش هایی که خبرنگاران در خصوص بازار سرمایه تهیه می کنند به افزایش دانش و آگاهی سواد مالی سهامداران و سرمایه گذران می انجامد، می توان گفت که این اخبار در انتخاب گزینه های سرمایه گذاری، گزینش نهادهای مالی و صندوق های از سوی سهامداران نقش بسزایی ایفا می کند.

کدیور با اشاره به فعالیت مشابه سازمان بورس در این خصوص طی سال های گذشته گفت: سازمان طی سال های گذشته اقدام به برگزاری دوره آموزشی خبرنویسی بورسی برای خبرنگاران بازار سرمایه کرد که بسیار مفید و کاربردی بود. این اقدام سبب ارتقا سطح خبرنویسی خبرنگاران بورسی شد. همچنین برگزاری چنین جشنواره هایی که به همت سازمان بورس برگزار می شود نیز نقش چشمگیری در ارتقا کیفیت اخبار بازار سرمایه خواهد داشت.

وی چند عامل را در خصوص ارتقای کیفیت این جشنواره و دایمی تر شدن اثر مثبت آن بر خبرنگاران مورد توجه قرار داد و گفت: نکته نخست، تداوم جشنواره بورس و رسانه است تا به خبرنگاران انگیزه برای برگزیده شدن در جشنواره طی سال های بعد را بدهد؛ چرا برگزاری منفصل چنین جشنواره ای و تغییر نام و تغییر ماهیت آن فرصت برگزیده شدن را از خبرنگاران و فعالان این حوزه می گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه عامل دوم را توجه به معیارهای انتخاب خبرنگار برتر و ثبات نسبی این معیارها تلقی کرد و تصریح کرد: معیارهایی که برای انتخاب خبرنگاران برتر در نظر گرفته می شود، باید به گونه ای باشد تا در مورد آن اجماع وجود داشته باشد و مورد پذیرش فعالان این عرصه باشد. چرا که در این صورت خبرنگارن معیارها را عادلانه می دانند که متکی به شخص و سلیقه ای نیست. همچنین ثبات نسبی این معیارها طی برگزاری دفعات جشنواره بورس و رسانه، به خبرنگاران کمک می کند تا به شاخص های مشخص و عینی دسترسی داشته باشند و بتوانند خود را به آن سطح برسانند.

وی در همین خصوص با اشاره به راه اندازی انجمن خبرنگاران و نویسندگان بازار سرمایه، ابراز داشت: تاسیس این انجمن را می توان به فال نیک گرفت و انتظار داشت که اعضای این انجمن در جشنواره بورس و رسانه نقش موثری داشته باشند و برخی از اعضای هیات مدیره این انجمن، در هیات داوری جشنواره حضور داشته باشند، یا در گزینش داوران نقش داشته باشند، تا حس بی طرف و عادلانه بودن انتخاب خبرنگاران برگزیده به خبرنگاران القا شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معین ملت در انتهای گفتگوی خود با "سنا" با اشاره به اهمیت بروز رسانی اطلاعات خاطر نشان کرد: همه افراد فعال در بازار سرمایه نیاز به بروز کردن اطلاعات خود دارند؛ این افراد نه تنها سرمایه گذران و سهامداران را شامل می شود، بلکه خود خبرنگاران را نیز در بر می گیرد و خبرنگاران باید اطلاعات خود را به روز نگاه دارند تا اطلاعات دقیق و به لحظه ای را منتشر کنند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا