گزارش روز؛

ساخت و سازی ها مثبت

ساخت و سازی ها مثبت

گروه های ساختمانی و سیمانی اکثرا با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت مواجه شدند تا جایی که نمادهای ثرود، سکرد، ساروم، سدور و سبهان صف خرید را تجربه کردند در این میان فشار فروش و صف فروش نمادهای ثاباد و وتوس قابل توجه بود.

 

گروه خودرویی در غیاب نماد خساپا همچنان با نواختن ساز مخالف همراه بودند و اکثرا معاملاتی منفی و افت قیمتی را تجربه کردند به طوریکه نمادهای خریخت، خفنر و خمحرکه صف فروش شدند در این بین صف خرید نمادهای خموتور و خزر معاملات مثبت نمادهای خلنت و ختور چشم نوازی می کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در گروه حمل و نقل و در همان شروع بازار نماد حسیر پس از اصلاح و استراحتی بسیار کوتاه، صف خرید شد، نمادهای حریل و حپارسا نیز معاملاتی مثبت را تجربه کردند اما نماد حفارس همچنان با فشار عرضه ها مواجه بود تا جایی که صف فروش شد اما در اواخر بازار جمع آوری شد.

طی معاملات دیروز بلوک 16 درصدی گسترش سرمایه‌گذاری‌ ایران‌خودرو به قیمت پایه هر سهم 667 تومان عرضه شد. سود فروش ایران خودرو از این محل 136 میلیارد تومان برآورد شده که 60 میلیارد تومان در بودجه لحاظ شده و برای 76 میلیارد تومان دیگر باید گزارش اصلاحی از سوی ایران خودرو ارایه شود.

ولبهمن تنها نماد مثبت گروه متعادل لیزینگی بود در آنسو وسبحان، گوهران، وتوسم، وتوصا، سرچشمه و وخارزم نمادهای مثبت، وملت نماد صف خرید، وبیمه و وگستر نمادهای منفی گروه متعادل سرمایه گذاری در دادوستدهای امروز بودند.

در غیاب نمادهای پالایشگاهی، گروه های شیمیایی و روانکارها با معاملاتی اکثرا متعادل مواجه بودند که در این میان شاهد تشکیل صف خرید نمادهای شفارس و شپارس و دادوستدهای مثبت نمادهای شپاکسا، پارسان، پاکشو، شاملا، ساینا، شپلی و شکرین می باشیم همچنین نماد مارون جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام در پایان معاملات همراه نماد شفارا (با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد) متوقف شدند.

درگروه های فلزی و معدنی که معاملاتی اکثرا متعادل در جریان بود، نمادهای کدما و فجر با صف فروش، نمادهای فلوله و فروس با صف خرید، نمادها فپنتا، میدکو، فنورد، کروی، ارفع، کمنگنز و کگل مثبت و نمادهای فنوال، کبافق، فمراد، ومعادن، کنور و فولای منفی دنبال شدند، نماد فزرین نیز پس از ارائه اطلاعات واقعی و توضیحات تکمیلی با رشد قابل توجه حدود 19 درصدی و همراه حق تقدم خود مورد بازگشایی قرار گرفتند اما در پایان معاملات و در کنار نمادهای سرچشمه و کپرور جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام متوقف شدند. سرپرست کارگاه تعمیرات فولادسازی فولاد هرمزگان گفت: پیش از این، فقط اسلب هایی با عرض ۹۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیمتر تولید می شد؛ اما با توجه به ظرفیت ماشین ریخته گری، کارکنان کارگاه تعمیرات فولادسازی با ارائه طرحی خلاقانه و با اعمال یک سری تغییرات در خط تولید، امکان تولید اسلب از عرض ۴۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیمتر را فراهم کردند.

گروه های ساختمانی و سیمانی اکثرا با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت مواجه شدند تا جایی که نمادهای ثرود، سکرد، ساروم، سدور و سبهان صف خرید را تجربه کردند در این میان فشار فروش و صف فروش نمادهای ثاباد و وتوس قابل توجه بود.

در گروه ماشین آلات و تجهیزات نماد لسرما صف فروش، نماد تکمبا مثبت و مابقی هم گروهی ها معاملاتی متعادل شدند همچنین نماد بالاس پس از ارائه اصلاحات اطلاعات حسابرسی شده و توضیحات تکمیلی با رشد حدود 5 درصدی و صف خرید مورد بازگشایی قرار گرفت. مدیر عامل گروه مپنا اعلام کرد: پس از اجرای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک)، مذاکراتی را با شرکت جنرال الکتریک برای همکاری در زمینه محصولات مشترک آغاز کردیم.

در گروه آی تی که روزهای پرتقاضایی را تجربه می کنند با عرضه های مکرر صف خرید نمادهای مرقام و مداران درپی قرار داشتن در سطوح مقاومتی آنها مواجه شدیم اما در نهایت با صف خرید به کار خود پایان دادند اما به نظر می رسد برای گذر و تثبیت از سطوح مقاومتی فردا به انرژی بالایی احتیاج داشته باشند.

غسالم، وبشهر و غشهداب نمادهای صف خرید، غدام نماد صف فروش و بهپاک و غمینو نمادهای منفی گروه غذایی در شروع بازار امروز بودند اما با گذشت زمان، با افزایش عرضه ها و منفی شدن اکثر نمادها گروه مواجه شدیم به طوریکه نمادها غمهرا، غچین، غپینو، بهپاک و غگرجی به جمع صف فروش های گروه پیوستند همچنین نماد غگل پس از برگزاری مجمع فوق العاده تصویب افزایش سرمایه با رشد چشمگیر حدود 13 درصدی به گردونه دادوستدها بازگشت. کمرجان و شلیا نمادهای صف فروش، کتوکا، کفرا و کسرام نمادهای صف خرید گروه کانی های غیر فلزی طی دادوستدهای امروز بودند این در حالی بود که در سایر هم گروهی ها معاملاتی اکثرا متعادل در جریان بود.

در پایان معاملات نمادهای لابسا، تایرا، فپنتا، غدشت، خکاوه، غمهرا، پاسا، خمهر، حفاری جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه تصویب صورتهای مالی، دلقما جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه تصویب صورتهای مالی و فوق العاده تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، وبانک و ختور جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه تصویب صورتهای مالی و فوق العاده تصمیم گیری در خصوص اصلاح اساسنامه، ومعادن جهت برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده انتخاب اعضای هیات مدیره، آپ جهت برگزاری مجمع فوق العاده تصمیم گیری در خصوص اصلاح اساسنامه متوقف شدند.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت  نمادهای کگل، همراه و وبانک با رشد حدود 114 واحدی به ارتفاع 79،490 رسید که در این بین نمادهای ومعادن و خپارس بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا