علیزاده در تشریح نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن:

بررسی تحقیق و تفحص از وزارت صنعت درباره صدور مجوز واگذاری معادن

بررسی تحقیق و تفحص از وزارت صنعت درباره صدور مجوز واگذاری معادن

گروه معادن - نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوعش از بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صنعت و معدن درباره صدور مجوز واگذاری معادن با حضور نعمت زاده خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، رضا علیزاده در تشریح نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: دستورکار امروز بررسی تقاضای تحقیق و تفحص برخی نمایندگان از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت نحوه واگذاری و اعطای مجوز برای واگذاری، بهره برداری، حقوق دولتی وعوارض معدن بود.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای برخی از این معادن مجوز بهره برداری گرفته شده اما پس از سال ها راه اندازی و تعیین تکلیف نشده است، افزود:وزیر صنعت به همراه برخی معاونان در این نشست حضور یافتند و برخی توضیحات درباره نحوه صدور مجوز معادن را مطرح کردند، اما برخی مسائل به آمار و ارقام بیشتری برای شفافیت نیاز داشت که مقرر شد وزارت صنعت اطلاعات، آمار و ارقام را به صورت کتبی به کمیسیون ارائه کند.

سوال نادر قاضی پور از وضعیت مدیریتی و مالی ذوب آهن/ارائه اطلاعات جدید برای رفع ابهامات

وی ادامه داد: پس از ارائه اطلاعات به تقاضاکنندگان از تحقیق و تفحص اگر نمایندگان از توضیحات قانع شوند که تحقیق و تفحص لغو می شود، در غیر اینصورت در کمیسیون رای گیری می شود.

علیزاده با بیان اینکه در ادامه دستورکار دوم کمیسیون مبنی بر سوال دو تن از نمایندگان از نعمت زاده مطرح شد، یادآور شد: نخستین سوال مربوط به آقای قاضی پور درباره وضعیت مالی، پولی و مدیریتی ذوب آهن اصفهان بود که مدیرعامل ذوب آهن نیز به همراه وزیر حضور داشت، اما از آنجا که بخشی از این سوال مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می شد، چراکه بیشتر سهام ذوب آهن مربوط به صندوق های بازنشستگی بوده که زیرمجموعه وزارت کار است.

وی افزود:مقرر شد مدیرعامل ذوب آهن تا یک هفته آینده درباره ابهامات آقای قاضی پور با ارائه آمار و اطلاعات شفاف سازی کند و در ادامه در صورت نیاز از وزیر کار و مدیران صندوق های بازنشستگی بود.

سوال حاجی دلیگانی درباره صادرات شمش توسط شرکت ملی مس ایران/ارائه توضیحات کتبی برای شفاف سازی

علیزاده با بیان اینکه در ادامه سوال حسینعلی حاجی دلیگانی از وزیر صنعت درباره شرکت ملی مس ایران مطرح شد، ادامه داد: سوال آقای حاجی دلیگانی بر این محور بود که چرا شرکت ملی مس ایران صادرات را در اولویت قرار داده و به تولیدکنندگان داخلی که از مس به عنوان نقطه عملیاتی استفاده می کنند، توجهی ندارد.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به توضیحات ارائه شده وزارت صنعت آقای حاجی دلیگانی از برخی توضیحات قانع شد، اما برای بررسی های بیشتر مقرر شد که به صورت کتبی برخی اطلاعات به آقای حاجی دلیگانی ارائه شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا