رئیس سازمان صنعت زنجان خبر داد

شناسایی ۱۷۰ اندیس و ذخایر معدنی در استان زنجان

شناسایی ۱۷۰ اندیس و ذخایر معدنی در استان زنجان

گروه معادن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بالغ بر 170 اندیس و ذخایر معدنی قابل بهره‌برداری، در دست اکتشاف و شناسایی شده در استان وجود دارد.

به گزارش ماین نیوز، ناصر فغفوری در زنجان اظهار کرد: میزان هدفگذاری برای صادرات محصولات از استان زنجان در سال‌جاری نسبت به سال گذشته 2.3 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه میزان صادرات هدفگذاری شده در سال‌جاری نسبت به مجموع صادرات در سال گذشته در استان زنجان رشد 21.7 درصدی دارد، تصریح کرد: استان زنجان با توجه به داشتن ظرفیت‌های قابل توجهی، از نظر صادراتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی و وجود معادن غنی و کشاورزی از جمله شرایط خوب استان زنجان برای صادرات است، اضافه کرد: زنجان از نظر معدنی تنوع خوبی داشته و بالغ بر 170 اندیس و ذخایر معدنی قابل بهره‌برداری، در دست اکتشاف و شناسایی شده در استان وجود دارد.

فغفوری با تاکید بر اینکه سرب و روی، براسیت، سیلیس، خاک‌های صنعتی آنتی موان، تالک، پرلیک، سولفات منیزیم آلونیت، منگنز، مس، آهن، سنگ‌های لاشه، گچ، سنگ لاشه و سنگ‌های تزئینی از جمله این اندیس‌ها یا ذخایر معدنی در استان زنجان محسوب می‌شود، یادآور شد: سنگ‌های تزئینی هم شامل گرانیت، مرمریت، تراورتن، چینی و مرمر است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان بزرگ‌ترین معادن روی خاورمیانه را در خود جای داده است، ادامه داد: در مجموع وجود ظرفیت‌های معدنی در کنار فناوری کانه‌آرایی و سرمایه‌گذاری ارزش تجاری بالایی خواهد داشت.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا