در بازار فیزیکی بورس انرژی رقم خورد؛

اولین معامله ریفورمیت پتروشیمی بوعلی

اولین معامله ریفورمیت پتروشیمی بوعلی

2 هزار تن ریفورمیت پتروشیمی بوعلی برای نخستین بار در رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران عرضه و معامله که با رقابت خریداران به انجام رسید.

 

 

در جریان معاملات روز دوشنبه (19 تیر 96) بورس انرژی، کل معاملات صورت‌گرفته معادل 17،161 تن و به ارزش بیش از 216 میلیارد و 401 میلیون ریال بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در این روز در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای برش سنگین پتروشیمی شازند و تبریز، آیزوریسایکل، حلال 402، 406، 400 و 410 پالایش نفت اصفهان، حلال 404، آیزوریسایکل، نفتای سنگین تصفیه نشده و بلندینگ نفتا حلال 410 پالایش نفت شیراز، نفتای سبک پالایش نفت تهران، متانول پتروشیمی زاگرس، سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز و پروپیلن پتروشیمی شازند در رینگ داخلی عرضه شدند.

از نکات مهم عرضه‌های این روز می‌توان به عرضه و معامله 2000 تن ریفورمیت پتروشیمی بوعلی برای نخستین بار در رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران اشاره کرد که با رقابت خریداران به انجام رسید.

در عرضه‌های روز جاری ( سه‌شنبه 20 تیر 96) قطران ذوب آهن اصفهان، متانول پتروشیمی شیراز، میعانات گازی پتروشیمی رازی و برش سه‌کربنه و سنگین‌تر شرکت آریاساسول در رینگ داخلی و حلال 402 پالایش نفت تبریز و حلال 404 پالایش نفت شیراز در رینگ بین‌الملل عرضه خواهند شد.

 

معامله بیش از 89 میلیون کیلووات ساعت برق

در جریان معاملات این روز، بازار برق بورس انرژی ایران شاهد معامله 3 میلیون قرارداد معادل 89 میلیون و 563 هزار کیلووات ساعت به ارزش 29 میلیارد و 842 میلیون ریال بود.

شایان ذکر است در روز دوشنبه، نمادهای بارپایه و میان‌باری، کم‌باری با متوسط قیمت‌ 375، 374 و 321 ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفتند.

خاطر نشان می شود در آغاز جلسه معاملاتی این روز، نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 18 مرداد 96 گشایش یافتند.

روز دوشنبه همچنین در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در نماد ستاره 961، 85 قرارداد با ارزشی بالغ بر 214 میلیون ریال معامله شد.

در مجموع ارزش معاملات روز دوشنبه بازار مشتقه بورس انرژی ایران، به 30 میلیارد و 56 میلیون ریال بالغ شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا