صادرات 25 میلیارد کیلووات ساعت برق در برنامه ششم

صادرات 25 میلیارد کیلووات ساعت برق در برنامه ششم

مدیرعامل توانیر از صادرات 25 میلیارد کیلووات ساعت برق در برنامه‌ریزی‌های برنامه ششم خبر داد و گفت: افق‌هایی را برای توسعه صنعت برق در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آرش کردی در اختتامیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق با بیان اینکه صنعت برق طی سال‌های تحریم توانست بهترین خدمت را به ذی‌نفعان خود که مشترکین هستند داشته باشد اظهار کرد: علی رغم اینکه شرکت‌های برقی فشارهای زیادی را متحمل شدند اما اجازه ندادند که خدشه‌ای در ارائه خدمات آن‌ها به وجود آید.

وی ادامه داد:‌ امیدواریم با تدابیری که در صنعت برق لحاظ می‌شود بتوانیم در دوران پساتحریم این وضعیت را بهبود بخشیم اما آنچه قابل توجه است خدمات شرکت های برقی به مشترکین خود بوده است.

مدیرعامل توانیر با اشاره به بررسی شاخص‌های برق کشور گفت: براساس این شاخص‌ها در حال حاضر صنعت برق کشور یک شبکه بزرگ با تولید 74 هزار مگاوات محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان تولید صنعت برق در کشور یک کار بی نظیر است اظهار کرد: براساس آخرین آمار 32 میلیون و 700 هزار مشترک به ثبت رسیده است.

کردی ادامه داد: در حال حاضر 604 واحد نیروگاهی، 121 شبکه فوق توزیع، 741 شبکه توزیع و 241 ظرفیت در پست‌های توزیع وجود دارد که این مساله نشان از وضعیت درخشان صنعت برق کشور دارد.

وی با اشاره به وضعیت پساتحریم گفت: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته میزان مصرف برق 6 درصد افزایش پیدا می‌کند و این به این معنا است که سالانه به 5 هزار مگاوات در بخش نیروگاهی نیاز داریم.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه به ازای هر مگاوات 3.5 تا 4 برابر باید در بخش انتقال، توزیع و فوق توزیع کار کنیم اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم رشد 5 الی 7 درصدی را پوشش دهیم نیازمند سالانه حدود 8 میلیارد دلار چه از طرف بخش دولتی و چه از سوی بخش خصوصی هستیم.

کردی با بیان اینکه صنعت برق ایران یک عرصه خوب و مهم برای سرمایه گذاری خارجی است گفت: چندی پیش در توانیر بسته سرمایه گذاری با برآوردی حدود 25 میلیارد دلار آماده شد و با توجه به اینکه فرصت‌های زیادی در صنعت برق وجود دارد لذا آماده جذب سرمایه گذاران خارجی هستیم.

وی ادامه داد: یکی از افق‌های مهم و بسیار ویژه در صنعت برق بهینه‌سازی مصرف انرژی است که بر همین اساس قصد داریم در برنامه ششم توسعه میزان تلفات را از 10.5 درصد به 7 درصد برسانیم.

کردی با بیان اینکه در سه دهه قبل 90 درصد کل نیاز صنعت برق توسط خارج تامین می‌شد گفت: این در حالی است که در شرایط فعلی 95 درصد تولیدات صنعت برق داخلی است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا