وجود صادرات لازمه تداوم صنعت برق

وجود صادرات لازمه تداوم صنعت برق

رییس سندیکای صنعت برق گفت: با توجه به پتانسیل‌های ایران در زمینه صنعت برق باید گفت که در حال حاضر لازمه تداوم حیات این صنعت توجه به صادرات و ایجاد شرایطی برای تسهیل این کار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا کلاهی در مراسم اختتامیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق با بیان اینکه باید تولیدکننده داخلی در صنعت به ویژه صنعت برق مورد حمایت ویژه دولت قرار بگیرد اظهار کرد: منابع مالی ارزان یکی از شروط تسهیل صادرات برق به حساب می‌آید که باید به این نکته توجه ویژه ای شود.

وی با بیان اینکه امروزه ایران در صنعت برق با رکود دست و پنجه نرم می‌کند، ادامه داد: صنعت کابل کشور یک صنعت 200 میلیارد دلاری است که هر ساله ظرفیت آن در یک کشور جمع می‌شود و امسال نیز 80 درصد ظرفیت آن در واشنگتن جمع شد و باید به این نکته توجه کرد که باید به صنعت کابل کشور توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

کلاهی با بیان اینکه ایران بزرگترین ذخیره سوخت را دارد گفت: علاوه بر این ایران در رتبه سوم مس در جهان، رتبه اول سنگ آهن و تولید فولاد در خاورمیانه را دارد که این مساله نشان از پتانسیل بالای ایران در بخش صنعت است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 800 هزار فارغ التحصیل دانشگاهی در کشور وجود دارد که 250 هزار نفر در رشته فنی و مهندسی مشغول به تحصیل هستند و باید این نکته را گفت که معادل همین تعداد دانشجو در ایالات متحده مشغول به تحصیل هستند.

رییس سندیکای صنعت برق با بیان اینکه 70 درصد این 250 هزار نفر را بانوان فعال تشکیل داده‌اند گفت: این موضوع نشان از توانایی بالای فنی مهندسی در کشور دارد که انتظار می‌رود توجه ویژه‌ای به این امر شود.

وی با اشاره به آمار صنعت برق در کشور اظهار کرد: در حال حاضر از نظر تولید ایران در رتبه چهاردهم جهان در صنعت برق است و در حال حاضر نیز 100 درصد خانواده‌های از صنعت برق برخوردارند.

رییس سندیکای صنعت برق ادامه داد: این آمارها نشان از توانایی و ارتقا صنعت برق کشور دارد و باید به این نکته نیز توجه کرد که این صنعت علی رغم بی‌مهری‌هایی که نسبت به آن صورت گرفت اما همچنان چراغ خود را روشن نگه داشته است.

کلاهی با بیان اینکه اگر 10 درصد توجه و حمایتی که به خودروسازان می‌شد مورد توجه صنعت برق نیز قرار می گرفت در حال حاضر توان صادرات 16 میلیارد دلار برق را داشتیم.

به گفته وی باید در دوران پساتحریم اقتصاد کشور به گونه‌ای باشد که بخش خصوصی بتواند صادرات انجام دهد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا