سبز پوشی بورس تهران ادامه دار شد؛

شاخص پرقدرت در مدار 79 هزار واحد

شاخص پرقدرت در مدار 79 هزار واحد

بورس تهران در معاملات روز دوشنبه توانست با رشد پر قدرت شاخص کل از مدار 78 هزار واحد عبور و وارد کانال 79 هزار واحد شود.

 

در جریان معاملات امروز، دوشنبه 19 تیرماه 96 تالار شیشه ای، گروه های فلزات اساسی، خودرو و رایانه با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز دوشنبه به دنبال آغاز روند صعودی پرقدرت در بازار سرمایه، شاخص کل 391 واحد بالا رفت و به رقم 79 هزار و 377 رسید.

بر اساس این گزارش در معاملات امروز همه شاخص های بورسی صعود کردند. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 380 و 254 واحد بالا رفتند.

نمادهای فولاد مبارکه، گل گهر، ملی مس، ارتباطات سیار و فولاد خوزستان با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص باعث رشد این متغیر شدند. این در حالی بود که تاپیکو و پتروشیمی پردیس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کردند.

در معاملات امروز سهامداران بورس تهران بیش از 585 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 582 میلیارد ریال در 49 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای پلاسکو کار، داده پردازی ایران، لنت ترمز ایران، فرآورده های نسوز آذر، کاغذ سازی کاوه، ایران ارقام و پارس مینو بود.

در مقابل نمادهای روز دارو، نیرو ترانس، لیزینگ ایرانیان، فنرسازی خاور، آبادگران ایران، پتروشیمی پردیس و قند پیرانشهر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

همچنین امروز سرمایه گذاران بورسی برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام داده پردازی ایران، اوراق مشارکت کارکنان نفت، سهام گل گهر، کاشی تکسرام، فولاد خوزستان و فرآورده های نسوز آذر بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در مقابل گروهی از سرمایه گذاران تلاش کردند با عرضه های سنگین از واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک بنا گستر کرانه، واحدهای صندوق کیان، سهام سیمان خزر، سیمان مازندران و فولاد مبارکه خارج شوند. این نمادها طولانی ترین صف های فروش را داشتند.

در پایان معاملات امروز اوراق مشارکت شهرداری مشهد با معامله 200 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات و فولاد مبارکه با معامله 61 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را ثبت کردند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا