فرماندار اراک:

مشکلات کارگری صنایع اراک پا برجاست

مشکلات کارگری صنایع اراک پا برجاست

اراک- فرماندار اراک گفت: طی ۶ماه گذشته بیشترین تنش های کارگری را در شهرستان اراک داشتیم و علیرغم پیگیری فرمانداری برای حل مساله، بسیاری از معضلات کارگری صنایع اراک همچنان پابرجاست.

حسین بختیاری پیش از ظهر چهارشنبه در نشست فرمانداران استان مرکزی با استاندار اظهار داشت: در مسیر حل مشکلات صنایع  استان باید با نگاه ویژه ای به مشکلات واحدهای صنعتی کوچک توجه شود، چرا که مشکلات این واحدها کمتر از پیچیدگی برخوردار بوده و با کمی مساعدت قابل برطرف کردن است.

وی افزود: طی شش ماه گذشته بیشترین میزان تنش های کارگری را در واحدهای صنعتی بزرگ اراک داشته ایم و تا جایی که حوزه وظایف فرماندار اجازه می دهد در حل مشکلات این صنایع تلاش کرده ایم و حوزه صنعت و معدن استان باید بداند که فرمانداری متولی این مساله نیست و در بسیاری موارد اقدام و تصمیم گیری در این زمینه در حوزه وظایف فرمانداری نیست.

فرماندار اراک تصریح کرد: در موضوع معادن نیز تخریب محیط زیست از سوی معادن تبدیل به مشکل شده و ناشی از این است که پس از اعطای مجوز معدن، بر میزان و سقف برداشت معادن نظارت صورت نمی گیرد.

بختیاری اظهار داشت: در زمینه آرد و نان در شهرستان اراک نیز دو مشکل عمده نظارت و نداشتن کیفیت مناسب آرد وجود دارد که با توجه به اینکه این مساله با سلامت مردم سر و کار دارد باید به طور جدی پیگیری و رفع مشکل شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات حوزه کاشاورزی شهرستان اراک تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و ساز غیرقانونی در این اراضی است که در حال حاضر این افراد درخواست ارائه خدمات نیز از سوی سازمان های ذیربط دارند و جهاد کشاورزی باید با تمام توان از تغییر کاربری اراضی جلوگیری کند و از سوی دیگر با توجه به استفاده از سموم مختلف در کشاورزی، باید یک نظارت علمی بر سمومی که توسط کشاورزان استفاده می شود انجام پذیرد.

فرماندار اراک بیان داشت: در حوزه کار و تعاون در شهرستان اراک طی سال های اخیر شاهد کاهش تعاونی ها بودیم که البته ناشی از مسائل کشوری نیز هست، اما طی هفت ماه گذشته کاهش ۱۴ درصدی تعاونی ها نشان می دهد که رفع این مشکل باید در دستور کار مسئولین اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی قرار گیرد و همچنین مراجعات و شکایات متعددی از تعاونی های مسکن مهر به فرمانداری ارائه شده است که باید تلاش کنیم این افراد به حقوق خود دست یابند.

وی با اشاره به نبود اداره شهرستانی محیط زیست در اراک این مساله را یکی از معضلات حوزه محیط زیست این شهرستان برشمرد و اظهار داشت: با توجه به مشکلات زیست محیطی متعدد شهر اراک و بالاترین رتبه این شهرستان از نظر آلودگی در مترمکعب، باید هر چه سریع تر اداره شهرستانی محیط زیست اراک فعال شود تا امور مربوط را پیگیری کند.

بختیاری از مورد کاهش مراجعه مردم به پایگاه های بهداشتی شهرستان اراک گفت: عدم مراجعه مردم به این پایگاه ها و رجوع به بخش خصوصی در مواردی همچون مادران باردار ممکن است مادر و فرزند را دچار آسیب کند و در این زمینه باید شرایطی فراهم شود که مردم اعتماد لازم را از نظر مراجعه به پایگاه های بهداشتی پیدا کنند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا