رشد قیمت نفت در پی توقف تولیدات لیبی و نیجریه

رشد قیمت نفت در پی توقف تولیدات لیبی و نیجریه

در پی به هم ریختگی بازارهای کالایی و کاهش قیمت نفت به دلیل بی نظمی در عرضه و تقاضا، کویت از لیبی و نیجریه به عنوان تولیدکنندگان نفت درخواست کرد روند عرضه را موقتا متوقف کنند تا بازار به حالت عادی باز گردد.

 

 

 

قیمت نفت در پی تقاضای کویت از لیبی و نیجریه در خصوص اعمال محدودیت بر عرضه با روند رو به رشد همراه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)،در پی به هم ریختگی بازارهای کالایی و کاهش قیمت نفت به دلیل بی نظمی در عرضه و تقاضا، کویت از لیبی و نیجریه به عنوان تولیدکنندگان نفت درخواست کرد روند عرضه را موقتا متوقف کنند تا بازار به حالت عادی باز گردد.

بر اساس این گزارش، این اقدام کویت موجب افزایش 0.2 درصدی قیمت آتی نفت در بازار نیویورک شد و کاهش 3.9 درصدی هفته گذشته را تا حدی پوشش داد .

ایسام المرزوق، وزیر نفت کویت در این خصوص اظهار داشت: توافق سران اوپک به کاهش میزان تولیدات نفتی،امری غیرالزام آور برای اعضای اوپک بود. اما به این دلیل که نیجریه و لیبی به این توافق نامه اوپک نپیوستند، نمی توان از این دو کشور انتظاری برای عمل به آن داشت. به همین دلیل از این دو کشور خواسته شد ضمن شرکت در کنفرانس 24 جولای در استانبول، با اعمال سیاست های جدید، در خصوص ثبات تولیدات نفتی با دیگر کشورهای تولیدکننده همکاری کنند.

این در حالی است که، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه آگوست هر بشکه 44 دلار و 31 سنت معامله شد و نسبت به قیمت قبلی 8 سنت افزایش داشت.

قیمت نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه سپتامبر رشد 16 سنتی داشت و هر بشکه 46 دلار و 87 سنت معامله شد .

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا