دغمسه" به مرحله تدوین رسید / بهزاد داودی‌جاه از تجربه ساخت فیلم کوتاه می‌گوید

دغمسه

فیلم کوتاه "دغمسه " با پروداکشنی عظیم این روزها در حال تولید است.

بهزاد داودی‌جاه کارگردان این فیلم که این روزها در مرحله تدوین قرار دارد درباره این فیلم گفت: به‌تازگی فیلم‌برداری کار به پایان رسیده و مرحله تدوین فیلم را آغاز کرده‌ایم. "دغمسه" یک فیلم رئال است که به مدت 14 دقیقه در حال آماده‌سازی است.

 
داودی‌جاه در ادامه درباره داستان این فیلم بیان کرد: داستان درباره سربازی است که مجبور می‌شود برای چندساعتی از یک جنازه مراقبت کند و در پی آن اتفاقاتی رخ می‌دهد که داستان فیلم را پیش می‌برد.

 
این کارگردان جوان که تاکنون تجربه ساخت چند فیلم کوتاه را در کارنامه کاری خود دارد درباره دلایل انتخاب این عنوان برای فیلم خود اظهار کرد: "دغمسه" اسم ادبی مخمصه است و از آنجایی‌که به ادبیات علاقه‌مند هستم به دنبال عنوانی بودم که مخاطب را با خود درگیر کند ولی از همان ابتدا مفهوم به مخاطب منتقل نشود. دغمسه در لغتنامه دهخدا به معنای گرفتاری ناخواسته است و عنوانی است که به موضوع فیلم کاملاً مرتبط است.

 
 
 کارگردان فیلم کوتاه "چشم آبی آب" در مورد انتخاب بازیگران این فیلم اظهار کرد: بازیگران این فیلم همگی از بازیگران حرفه‌ای تئاتر هستند و فوق‌العاده بازیگران خوبی هستند و خیلی با دقت سعی کردم بازیگران را انتخاب کنم. از این‌ جهت به سراغ بازیگران تئاتری رفتم چراکه نمی‌خواستم مخاطب با دیدن بازیگر تصویر ذهنی از بازی‌های قبلی وی در ذهن داشته باشد و از سوی دیگر هم نمی‌خواستم به سراغ نابازیگر بروم به همین دلیل از بازیگران تئاتری بهره گرفتم که بسیار خوش درخشیدند.

 
داودی جاه درباره تکنیک به کار گرفته‌شده در ساخت این فیلم نیز بیان کرد: درست است که این فیلم یک فیلم کوتاه است، اما پروداکشن آن کاملاً سینمایی است و به لحاظ سینمایی کمتر کسی به فیلم کوتاه به این شکل نگاه می‌کند. ما هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ هنری بسیار قوی به فیلم نگاه کردیم. ما در بخش فنی با همفکری محمد رسولی مدیر تصویربرداری از یکی از بهترین دوربین‌های حال حاضر سینما بهره گرفتیم چراکه مجبور بودیم به دلیل فضای کار از این نوع دوربین استفاده کنیم و در بخش فنی و تکنیکی تمام تلاش‌مان را کردیم که بهترین‌ها را در اختیار داشته باشیم.

 
کارگردان "در همین نزدیکی" اظهار کرد: اولین نمایش این فیلم جشنواره فیلم کوتاه تهران خواهد بود و پس‌ از آن طبق برنامه‌ریزی که داریم برای حضور در جشنواره‌های بین‌المللی نیز اقدام خواهیم کرد.

 
وی در خاتمه در پاسخ به این سؤال که آیا ساخت فیلم کوتاه برای حضور در سینمای بدنه لازم است، گفت: فیلم کوتاه پارامترهای خاص خودش را دارد و اساساً قرار نیست مقدمه‌ای برای ورود به سینمای بلند باشد، اما هر فیلم‌سازی برای خود هدف‌گذاری خاصی دارد و من هم از این قاعده مستثنا نیستم و هدفم ورود به دنیای فیلم بلند است و امیدوارم بعد از دیده شدن این فیلم بتوانم به سراغ ساخت فیلم بلند سینمایی بروم.

 
عوامل فیلم کوتاه داستانی " دغمسه " عبارت‌اند از: نویسنده و کارگردان بهزاد داودی جاه، تهیه‌کننده بهنام داودی جاه، مدیر تصویر‌برداری محمد رسولی، برنامه‌ریزی داود آجورلو، صدابردار نادر تاج‌آبادی، طراح گریم بنفشه امینی، عکس محبوبه مجاب، شایان ملک قاسمی، بازیگران: امیر شمس، فرزانه قاسمی، داود ذاکری، وحید رضا خانلو، مجید عیوضی و...

 
 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا