در معاملات امروز بورس تهران؛

شاخص کل تا مرز کانال 79 هزار واحد ایستاد

شاخص کل تا مرز کانال 79 هزار واحد ایستاد

در جریان داد و ستدهای امروز گروه های رایانه، خودرو و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

 

در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل بورس برای دومین روز پیاپی رشد کرد و در مرز ورود به کانال 79هزار واحد ایستاد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز یک شنبه شاخص بورس با رشدی 103 واحدی به رقم 78هزار و 985 رسید.

همچنین امروز سهامداران بورس تهران بیش از یک میلیارد و 121 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند. ارزش مبادلات امروز 2هزار و 617 میلیارد ریال بود و در 42 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

گفتنی است امروز همه هفت شاخص بورس صعودی شدند. شاخص کل 103 واحد بالا رفت. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 28 و 475 واحد رشد کردند.

نمادهای ارتباطات سیار، فولاد خوزستان، پارس خودرو، ایران خودرو و فولاد مبارکه با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که دو نماد فولاد خراسان و گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

در جریان داد و ستدهای امروز گروه های رایانه، خودرو و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای قند ثابت خراسان، فروسیلیس ایران، فولاد خوزستان، قند شیرین خراسان، داده پردازی ایران، فرآورده های نسوز ایران و صنایع شیمیایی فارس بود.

این در حالی بود که نمادهای تولیدی مهرام، معدنی دماوند، کابل البرز، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، شهد ایران، فنرسازی خاور و سخت آژند با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران بورس تهران امروز برای خرید سهام داده پردازی ایران، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، سهام قند قزوین، واحدهای صندوق کیان، اوراق مشارکت کارکنان نفت و واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را تشکیل دادند.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار گروهی از سرمایه گذاران برای خروج از واحدهای پارند یاپدار سپهر، اوراق صکوک بنا گستر کرانه، سهام سیمان خزر، واحدهای صندوق کیان، سهام سیمان مازندران و سیمان بجنورد بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش را تشکیل دادند.

در پایان معاملات امروز مخابرات با معامله بلوکی 551 میلیون حجمی به ارزش یک هزار و 79 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارز ش معاملات را داشت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا