رئیس انجمن سنگ ایران اعلام کرد

تعطیلی ۷۰۰ معدن سنگ در یک سال اخیر

تعطیلی ۷۰۰ معدن سنگ در یک سال اخیر

گروه معادن - رئیس انجمن سنگ ایران با تأکید براینکه هنوز در بخش معدن امنیت سرمایه گذاری وجودندارد، گفت: افزایش مشکلات برای تولیدکنندگان باعث شده از سال گذشته تاکنون ۶۰۰ تا ۷۰۰ واحد تولیدی سنگ‌های تزئینی تعطیل شوند.

به گزارش ماین نیوز، ابوالقاسم شفیعی در نشستی خبری با اعلام اینکه امروز کشتی اقتصاد کشور به گل نشسته و با پول نیز برطرف نمی‌شود، اظهارداشت: مسئولین فکر می‌کنند با خارجی ها و یا پول می‌توانیم این مشکلات را برطرف کرد درحالی که معضلات امروز تولید ناشی از بی تدبیری مدیران است که باید در این رابطه تصمیم مناسبی گرفته شود.

وی بابیان اینکه در حال حاضر حدود 6 هزار و 600 واحد تولیدی در بخش سنگهای تزئینی فعالیت می‌کنند، افزود: این آمار اسمی بوده اما در عمل فقط 4 هزار واحد تولیدی به فعالیت می‌پردازند.

رئیس انجمن سنگ ایران با اعلام اینکه تشدید رکود و البته افزایش مشکلات برای تولیدکنندگان باعث شده از سال گذشته تاکنون 600 تا 700 واحد تولیدی سنگ‌های تزئینی تعطیل شوند، گفت: امروز قیمت تمام شده سنگ برای واحدهای تولیدی بسیار گرانتر از سایر کشورهاست به نحوی که ترکیه به مراتب سنگهای ارزانتری را نسبت به ما تولید می‌کند.همین موضوع باعث شده تا نتوانیم در بازارهای صادراتی حضور پررنگی داشته باشیم.

شفیعی با اشاره به اینکه کارخانجات سنگهای تزئینی کشور با ظرفیت کمتر از 50 درصد فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: برای توسعه همکاری‌های خود تعاملاتی را با سرمایه گذاران خارجی انجام داده ایم اما متأسفانه آنها اعتمادی به بازار ایران ندارند و می‌گویند هر روز قوانین در این کشور دستخوش تغییر بوده و نمی‌توان در آنجا فعالیت کرد.

وی اضافه کرد: بنده حدود 14 رئیس انجمن های سنگ چین را به کشور آوردم اما آنها با مشاهده وضعیت اقتصادی کشور حاضر به سرمایه گذاری نشدند.

رئیس انجمن سنگ ایران با تأکید براینکه هنوز در بخش معدن امنیت سرمایه گذاری وجودندارد، تصریح کرد: به خاطر دارم برای تعامل با یک سرمایه گذار خارجی باید به یکی از کشورهای همسایه می‌رفتیم وقتی از آنها دلیل این موضوع را پرسیدیم گفتند اگر در پاسپورت ما مهر ایران بخورد امکان سفر به آمریکا را نخواهیم داشت.

وی با گلایه از اینکه بهره های بانکی همچنان در کشور بالا بوده و برای مردم به صرفه است پول خود را در بانک گذاشته و سوود آن را دریافت کنند اظهار داشت: قرار بود از محل منابع صندوق توسعه ملی یک میلیارد دلار برای نوسازی معادن کشور کمک مالی انجام شود اما متأسفانه این موضوع اجرایی نشده است. ما مجبوریم با استفاده از ضمانت صندوق بیمه معادن طرف خارجی را مجاب کنیم تا بخشی از پول خود را برای ارسال ماشین آلات به کشور با دریافت سنگ ها و مابقی را به صورت اقساط دریافت کنند.

شفیعی در ادامه صحبت های خود به برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی سنگ های تزیینی معدن ، ماشین آلات و تجهزیات وابسته در 19 تا 22 تیرماه امسال خبرداد و گفت: افزایش حجم مبادلات بازرگانی خارجی، توسعه‌ی همکاری‌های اقتصادی درونی و بیرونی صنف و صنعت سنگ، ایجاد رقابت سالم داخلی و بین‌المللی، انتقال تکنولوژی و توسعه و گسترش خدمات نرم‌افزاری، فنی و مهندسی سنگ در داخل و تلاش برای صادرات آن از هداف این نمایشگاه به شمار می آید.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا