گرمسار;

سهم ۶ درصدی استان سمنان در تولید مواد معدنی کشور

سهم ۶ درصدی استان سمنان در تولید مواد معدنی کشور

گروه معادن - معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت : استان سمنان از لحاظ معدنی جز پنج استان اول کشور است.

به گزارش ماین نیوز، جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت در جمع صنعتگران و معدن کاران شهرستان گرمسار با اشاره به سهم 6 درصدی استان سمنان در تولید مواد معدنی کشور گفت : استان سمنان از لحاظ معدنی جز پنج استان اول کشور است.

وی با اشاره به پتانسیل بالای استان سمنان در بخش معدن تصریح کرد: معادن شهرستان گرمسار به تنهایی 10درصد معادن استان سمنان را به خود اختصاص داده اند.

سرقینی با بیان اینکه در سال گذشته 5/6 میلیارد دلار محصولات معدنی از کشور صادر گردیده است افزود: تمامی صنایع ما به نوعی وابسته به معدن است و باید از ارزش افزوده معادن استفاده بهینه کرد.

وی اظهار داشت: درسال گذشته 54 میلیون تن به زنجیره فولاد کشور اضافه شده است و تکمیل زنجیره های معدنی بسیار مهم و ضروری است.

بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان نیز از اشتغالزایی بیش از 46 هزار نفر در بخش صنعت استان سمنان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه 92 درصد از صنایع استان سمنان جز صنایع کوچک هستند گفت: 46هزار و 799 نفر در هزارو 839 واحد صنعتی استان مشغول به فعالیت هستند.

اسودی تصریح کرد: از اشتغال موجود در صنایع ، 59 درصد مربوط به صنایع کوچک ، 13درصد مربوط به صنایع متوسط و 28 درصد مربوط به صنایع بزرگ است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اینکه هزارو 689 واحد صنعتی استان زیر 50 نفر اشتغال دارند افزود: 9/4 درصد صنایع استان سمنان جز صنایع متوسط و 3/1درصد صنایع بزرگ هستند.

بهروز اسودی با اشاره به میزان سرمایه گذاری های انجام گرفته در بخش صنعت استان سمنان تصریح کرد: صنایع بزرگ استان 38 درصد سرمایه گذاری کل بخش صنعت را به خود اختصاص داده است و صنایع متوسط 15درصد و صنایع کوچک 47 درصد سرمایه گذاری دربخش صنعت داشته اند.

گفتنی است ، در مراسمی با حضور معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت از 20 واحد صنعتی و معدنی نمونه شهرستانهای گرمسار و آرادان تجلیل شد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا