گزارش روز؛

افزایش شتاب گروه خودرویی

افزایش شتاب گروه خودرویی

در گروه آی تی نماد مداران در کنار نماد مرقام با صف خرید و سایر هم گروهی ها با معاملات مثبت مواجه بودند این در حالی بود که با شفاف سازی شرکت مداران مبنی بر عدم رخداد بنیادی خاصی مواجه شدیم که تغییری در کاهش حجم صف خرید و رشد قیمتی نماد مداران نداشت.

 

با افزایش اندک تقاضا شاهد مثبت شدن اکثر نمادهای گروه خودرویی بودیم موضوعی که از کمبود فروشندگان در قیمت های کنونی و قرار داشتن اکثر نمادهای گروه مذکور در سطوح حمایتی حکایت داشت و موجب تشکیل صف خرید اکثر نمادهای گروه خودرویی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در گروه حمل و نقل با ادامه صف فروش نماد حفارس و دادوستدهای پرتقاضا و مثبت نماد حسیر مواجه بودیم این در حالی بود که سایر هم گروهی ها متعادل دنبال شدند. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از عرضه خودروی سیتروئن C۳ به عنوان اولین محصول مشترک تولیدی سایپا و فرانسه تا پایان سال جاری خبر داد.

گروه سرمایه گذاری اکثرا با معاملاتی متعادل دنبال شدند در این بین نمادهای وبیمه و ونیکی با فشار فروش بیشتر و نمادهای وتوصا، گوهران، واتی و وگستر با معاملاتی مثبت تر از هم گروهی ها مواجه بودند. در گروه لیزینگی که اکثرا متعادل و منفی بودند، نمادهای وایران و ولبهمن صف فروش را تجربه کردند، در شروع بازار نیز نماد ولغدر با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد متوقف شد. سازمان خصوصی‌سازی برنامه فروش سهام 4 شرکت و یک جایگاه سوخت از طریق مزایده و بورس و فرابورس را اعلام کرد. به این ترتیب شرکت‌های کشت و صنعت و دامپروری دامغان، خدمات حمایتی کشاورزی، فرآوری مواد پروتئینی استان کردستان و قند دزفول آماده واگذاری شده اند. همچنین جایگاه سوخت آوج نیز در ردیف مزایده فروش سازمان خصوصی سازی قرار گرفته است.

گروه های شیمیایی و روانکارها در غیاب تمامی نمادهای گروه پالایشگاهی، اکثرا با معاملاتی متعادل و منفی مواجه بودند و تنها نمادهای شفارس( صف خرید)، شتوکا، پاکشو، شکلر، زاگرس، شپاس و مارون با معاملاتی مثبت همراه بودند همچنین در شروع بازار نماد پارسیان با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد و در پایان معاملات نماد شسپا جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه تصویب صورتهای مالی متوقف شدند.

درگروه های فلزی و معدنی که اکثرا معاملاتی متعادل در جریان بود، نمادهای ارفع و فنوال با صف خرید، نمادهای فولاد، فاسمین، کروی، فلوله، فولای و کاما مثبت و نمادهای فسپا، فجر، فخاس و کدما با صف فروش دنبال شدند همچنین نمادهای فخوز و فروس به ترتیب با رشد حدود 6 و 9 واحدی مورد بازگشایی قرار گرفتند و در پایان معاملات نمادهای فسپا و کطبس جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه تصویب صورتهای مالی متوقف شدند.

اکثر نمادهای گروه های ساختمانی و سیمانی با معاملاتی متعادل مواجه بودند که در این بین نماهای سفارس، سبزوا، سشرق، سپاها، سفانو، ثتران، وآذر، ثرود و ثپردیس از تقاضای بالاتر و معاملاتی مثبت تر و در آنسو نمادهای ثفارس، ثنوسا، ثاژن، ثامان، سغرب، سیدکو، سدرو، سبهان و سهرمز با فشار فروش بیشتری همراه بودند تا جایی که نمادهای سبهان، سهرمز و ثاژن صف فروش را تجربه کردند در اواخر بازار نیز نماد ثعمرا پس از برگزاری مجمع سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی 180 ریالی و نماد ثاباد پس از برگزاری مجمع عادی بطور فوق العاده انتخاب اعضای هیئت مدیره به ترتیب با رشد 9 و 3 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفتند.

درگروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته معاملاتی اکثرا متعادل در جریان بود، در این بین نمادهای بالبر، فجام و تپمپی با صف فروش، نمادهای خصدرا، لسرما، وهور و تکنو با افت قیمتی و نمادهای بنیرو، تکمبا، بسویچ و مبین مثبت تر از هم گروهی ها دنبال شدند، در پایان معاملات نیز نماد تپکو جهت برگزاری مجمع عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام متوقف شد.

در گروه آی تی نماد مداران در کنار نماد مرقام با صف خرید و سایر هم گروهی ها با معاملات مثبت مواجه بودند این در حالی بود که با شفاف سازی شرکت مداران مبنی بر عدم رخداد بنیادی خاصی مواجه شدیم که تغییری در کاهش حجم صف خرید و رشد قیمتی نماد مداران نداشت. در گروه غذایی با صف خرید نمادهای غدیس، غمارگ، غسالم و غفارس، صف فروش کم حجم نمادهای غدام، غمهرا، غچین و غشهد و دادوستدهای متعادل سایر هم گروهی ها مواجه شدیم همچنین نماد غشهداب پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی 222 ریالی با رشد حدود 9 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

به جز نماد شلیا که به دلیل رشد بسیار چشمگیر ماه ها و روزهای گذشته با فشار فروش و صف فروش مواجه بود و نماد کگاز که معاملاتی منفی را تجربه کرد، سایر نمادهای گروه کانی های غیر فلزی معاملاتی مثبت داشتند به طوریکه نمادهای کفرا، کفپارس، کاذر و کسرام با صف خرید و رشد قیمت حداکثری به کار خود پایان دادند. در خبرها آمده بود سه پرونده تخلفاتی مواد ویژه لیا در حال پیگیری است. مدیر پیگیری تخلفات سازمان بور گفت: درباره این شرکت سه مورد، در حوزه‌های تخلفات بازار، تخلفات حوزه اطلاع رسانی و صلاحیت مدیران تشکیل پرونده شده و کمیته رسیدگی به تخلفات هم پیشنهاد رای به هیات داده است که در فرایند تایید و ابلاغ قرار دارد.

گروه قندی شروعی مثبت داشت تاجایی که اکثر نمادها صف خرید را تجربه کردند اما در ادامه بازار و با مثبت شدن برخی گروه ها همانند گروه خودرویی شاهد افزایش عرضه ها و نمایان شدن نوسانات منفی برخی نمادها نظیر قشیر، قجام، قلرست و قشکر بودیم تا جایی که نماد قشهد با صف فروش مواجه شد در این بین عدم عرضه صف خرید نمادهای قزوین و قشرین و بازگشایی موفق نماد قثابت با رشد حدود 20 درصدی (پس از اعلام تعدیل منفی 15 درصدی و شفاف سازی های مربوطه) چشم نوازی می کرد.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای همراه و فخوز با رشد حدود 104 واحدی به ارتفاع  78،985 رسید که در این بین نمادهای فخاس و پترول بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا