تحلیل کارشناسان اقتصادی از روند بهای اونس؛

فلز زرد در خطر

فلز زرد در خطر

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که روند صعودی قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون طی هفته آینده به شدت به خطر خواهد افتاد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، برخی تحلیلگران اقتصادی معتقدند که افزایش انتظارات نسبت به احتمال شکسته شدن سطوح حمایتی حساس و مهم طی روزهای آینده می تواند روند صعودی قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی را به شدت با خطر روبرو کند.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا در هفته گذشته با افت شدید ۲.۵ درصدی روبرو شده است. انتشار آمارهای مثبت اشتغال در آمریکا تاثیر زیادی بر کاهش قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه داشته است.

قیمت طلا در ۵ هفته اخیر روندی کاملا نزولی داشته است.در چنین شرایطی مهمترین نگرانی سرمایه گذاران بین المللی این است که سطح حمایتی ۱۲۰۰ دلاری برای هر اونس طلا طی روزهای آینده شکسته شود.قیمت جهانی نقره نیز طی هفته گذشته با کاهش شدید ۷.۵ درصدی روبرو شده است.

یاسپر لاولر تحلیلگر ارشد موسسه کاپیتال گروپ تاکید کرد: هیچ تقاضای فوری برای طلا در شرایط کنونی وجود ندارد و من تصور می کنم شکسته شدن سطح حمایتی ۱۲۰۰ دلاری کاملا قریب الوقوع است. به نظر من با شکسته شدن سطح حمایتی ۱۲۰۰ دلاری قیمت طلا تا سطح ۱۱۷۰ دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت. اگر شما سرمایه گذار بازار طلا هستید، توصیه می کنم عجله نکنید و منتظر کاهش بیشتر قیمت طلا باشید.

کریستوفر وچیو تحلیلگر ارشد دیلی اف ایکس نیز گفت: به نظر من قیمت طلا در کوتاه مدت روندی نزولی خواهد داشت. طلا وارد شرایط سختی شده آن هم در وضعیتی که نرخ تورم پایین است و بانک های مرکزی جهان قصد دارند نرخ بهره خود را افزایش دهند.

وی افزود: این مساله موجب افزایش نرخ بهره واقعی خواهد شد و تقاضا برای طلا را با کاهش روبرو خواهد کرد.

در حالی که افزایش نرخ بهره واقعی یک عامل منفی برای قیمت طلا به شمار می رود، برخی تحلیلگران بر این باورند که رشد ناچیز دستمزدها در اقتصادآمریکا می تواند در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا باشد.

متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که سیاستگداران پولی آمریکا بر سر وضعیت نرخ تورم طی ماه های آینده اختلاف نظر زیادی دارند. رشد دستمزدها نیز در ماه ژوئن نسبت به سال قبل ۲.۵ درصد بوده است. کاهش نرخ تورم می تواند روند رشد دستمزدها را نیز با اختلال روبرو کند و این مساله در نهایت به نفع تقاضا و قیمت طلا خواهد بود.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۲۱۴ دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد تا ۱۲۲۰ دلار افزایش خواهد یافت.

منبع: کیتکو نیوز

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا