با رای امروز مجلس:

دولت مجاز بر برداشت ۱.۵ میلیارد دلاری از صندوق توسعه شد

دولت مجاز بر برداشت ۱.۵ میلیارد دلاری از صندوق توسعه شد

مجوز برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی توسط مجلس به دولت صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی جزئیات ماده یک لایحه حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به دولت اجازه دادند با تصویب هیات امنای صندوق توسعه ملی ، یک میلیارد و 500 میلیون دلار از منابع صندوق برداشت کند.

بر اساس این ماده، به منظور تحقق اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به صندوق توسعه ملی اجازه داده می‌شود تا هدف ارتقاء تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با تصویب هیأت امنای صندوق، معادل ریالی یک میلیارد و 500 میلیون دلار از منابع صندوق را به صورت قرض‌الحسنه نزد بانک‌های کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق‌های کارآفرینی امید و حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی سپرده گذاری کنند تا این منابع صرف اعطای تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی برای ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت با اولویت روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت واقع در مناطق مرزی و مناطق عشایری شود.

تبصره 1- تبدیل دلار به ریال ناشی از اجرای این قانون نباید موجب افزایش خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شود.

تبصره 2- تسهیلات موضوع ماده بین استان‌ها بر اساس شاخص ترکیبی جمعیتی روستایی، نرخ بیکاری و عکس درآمد سرانه استان توزیع می‌شود.

این ماده به دلیل آن که خلاف برنامه توسعه ششم بود نیازمند کسب دو سوم آرای نمایندگان ملت بود که پس از بحث و بررسی نمایندگان به تصویب رسید.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا