با حضور استاندار کرمان: مسائل و مشکلات معدن چاه فیروزه و ایجو شهرستان شهر بابک بررسی شد

با حضور استاندار کرمان: مسائل و مشکلات معدن چاه فیروزه و ایجو شهرستان شهر بابک بررسی شد

دنیای معدن - با حضور استاندار کرمان مسائل و مشکلات معدن چاه فیروزه و ایجو شهرستان شهر بابک بررسی و بر لزوم همکاری دستگاه های ذیربط جهت حل این مشکلات تأکید شد.

در جلسه شورای مشورتی صنایع و معادن استان که به ریاست استاندار کرمان و با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان، نماینده مردم شهرستان شهربابک در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و مدیران عامل شرکت ملی مس و شرکت مادر تخصصی میدکو در پایتخت(تهران) برگزار شد، مسائل و مشکلات راه اندازی معدن چاه فیروزه و ایجوی شهرستان شهربابک بررسی شد.
در کنار معدن میدوک شهرستان شهربابک، باید از معادنی چون چاه مسی، چاه فیروزه و ایجو یاد کرد که اخیرا به عنوان جدیدترین معادن مس کشور افتتاح شدند و به مجموعه بزرگ صنعت مس پیوستند. این معادن لاجرم صنایع معدنی را نیز به همراه آورده اند و موجب رونق اقتصادی منطقه و خصوصا افزایش اشتغال شده اند؛ به گونه ای که امروز تداوم حیات اقتصادی شهربابک بدون وجود معادن و صنایع مس دشوار به نظر می رسد.
همچنین مقرر گردید براساس تفاهمات انجام شده جهت عملیاتی نمودن احداث کارخانه کنسانتره معدن چاه فیروزه شهرستان شهربابک ظرف چند ماه آینده اقدام لازم صورت پذیرد.
معدن مس چاه فیروز در فاصله تقریبی 35 کیلومتری شمال غرب شهربابک در استان کرمان واقع شده است و این ذخیره در محدوده بخش مرکزی شهرستان شهربابک قرار داشته و جاده آسفالت شهر بابک -شهرستان انار دسترسی به آن را ممکن می کند.
معدن مس ایجو نیز در 42 کیلومتری شمال غرب شهرستان شهربابک و در 140 کیلومتری غرب- شمال غرب کانسار مس سرچشمه قرار گرفته است و دسترسی به ایجو از طریق جاده شهربابک- انار میسر است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا