بهبود وضعیت ایمنی در واحدهای تابعه ایمیدرو

بهبود وضعیت ایمنی در واحدهای تابعه ایمیدرو

دنیای معدن - مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی ایمیدرو گفت: وضعیت ایمنی در واحدهای ایمیدرو بین سال های 92 الی 95 در مقایسه با سال های قبل از آن، بهبود یافته است.

امیر ولد خانی با بیان این مطلب اظهار کرد: بررسی شاخص های آماری حوادث بین سال های 92 تا 95 در مقایسه با سال های قبل از آن، بیانگر آن است که شاخص «تکرار حوادث» در واحد های تابعه ایمیدرو از 5.14 طی سال های 84 تا 91 به 2.19 طی سال های 92 تا 95رسیده است.

وی ادامه داد: شاخص «شدت حوادث» نیز طی سال های 84 تا 91، 0.90 بوده که طی سال های 92 تا 95 به 0.64 کاهش یافته است.

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی ایمیدرو درباره اقدامات انجام شده از سوی این بخش برای ارتقای آگاهی، توانمندی و مسئولیت پذیری کارکنان تصریح کرد: از جمله این اقدامات، حضور در نمایشگاه های بین المللی محیط زیست، برگزاری 2 دوره آموزشی "ارتقای سطح دانش و مهارت مدیران و کارشناسان ایمنی، بهداشت و محیط زیست واحدهای تحت پوشش" و برگزاری دوره آموزشی ایمنی معادن روباز با همکاری شرکت آسکوتک و توسط استادان آلمانی به مدت یک هفته با حضور مدیران و کارشناسان HSE واحدهای تابعه، مرکز تحقیقات کار، HSE وزارتخانه، ادارات صنعت، معدن و تجارت 6 استان و نیز شرکت های خصوصی بخش معدن است.

وی افزود: همچنین، برگزاری دوره آموزشی "به تصویر کشیدن ضایعات و کاهش هزینه ها، هزینه‌یابی جریان مواد (MFCA)" ویژه مدیران HSE و کارشناسان محیط زیست واحدهای تابعه در 2 نوبت، همایش 2 روزه محیط زیست، بهداشت و ایمنی در شرکت ها و واحدهای تابعه ایمیدرو در بهمن 92، برگزاری همایش 2 روزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست در حوزه معادن و صنایع معدنی ایران در دی 94، برگزاری دوره آموزشی "سامانه پایش برخط و مدوام در منابع آلاینده محیط زیست " ویژه مدیران HSE و کارشناسان محیط زیست واحدهای تابعه، از دیگر فعالیت های صورت گرفته در این راستا است.

ولدخانی خاطرنشان کرد: در سال 94، دستورالعمل تشکیل کمیته عالی امور HSE ایمیدرو تدوین و این کمیته با ابلاغ احکام مدیران HSE شرکت ها و مجتمع های بزرگ زیرمجموعه سازمان، 6 جلسه در سال 95 برنامه ریزی و اجرا شد.

وی ادامه داد: به منظور انتقال تجارب و ارتقای مهارت مدیران و کارشناسان HSE واحدهای تابعه در سال گذشته، 3 مورد بازدید آموزشی از واحدهای منتخب فعال در زمینه HSE (شرکت فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی تبریز و مس سونگون) به عمل آمد.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا