رئیس صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد:

علت حادثه فولاد بویراحمد هنوز اعلام نشده است

علت حادثه فولاد بویراحمد هنوز اعلام نشده است

گروه صنایع معدنی >فولاد - رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مجوز احداث پنج واحد پتروشیمی در استان صادر شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود که عملیات اجرایی این واحدها از ماه‌های آینده شروع شده و تا سال ۱۴۰۰ همه این طرح‌ها به بهره‌برداری برسند.

به گزارش ماین نیوز، داریوش دیودیده ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: امیدواریم در سال 96 که توسط مقام معظم رهبری با عنوان "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" نامگذاری شده است در استان کهگیلویه و بویراحمد هم تولید و بخش‌های مرتبط با آن تثبیت شده و در دوره‌ای کوتاه بتواند جایگاه قابل قبولی در کشور پیدا کند.

وی با بیان اینکه از یکم تا دهم تیرماه با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده، افزود: به مناسبت این دهه برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی شد که غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری نشست‌ خبری و همایش‌های مختلف و بازدید از واحدهای صنعتی از مهم‌ترین این برنامه‌ها بوده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آخرین وضعیت بخش صنعت در استان، گفت: هم‌اکنون 444 طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری 27 هزار میلیارد تومان و ظرفیت اشتغال‌زایی 17 هزار و 188 نفر در سطح استان در حال اجرا است که این طرح‌ها از پیشرفت فیزیکی 5 تا 99 درصد برخوردار هستند.

دیودیده بیان کرد: از 444 طرح صنعتی در حال اجرا، 38 مورد با سرمایه گذاری 212 میلیارد تومان و ظرفیت‌اشتغال‌زایی یک هزار و 17 نفر از پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد برخوردار بوده و طبق هدفگذاری‌ها باید تا پایان سال 96 به بهره‌برداری برسند.

وی ابراز کرد: امسال برنامه داریم در قالب طرح رونق تولید 51 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد را در استان تکمیل کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته 102 میلیارد تومان از محل طرح رونق تولید و 37 میلیارد تومان به صورت مستقیم تسهیلات به واحدها و طرح‌های تولیدی استان پرداخت شد که از این میزان سهم بخش صنعت 68 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و 20 میلیارد تومان تسهیلات مستقیم بود.

20 درصد واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد راکد است

دیودیده عنوان کرد: در بخش صنعت استان 643 واحد دارای پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری 573 میلیارد تومان و هشت هزار و 278 مورد فرصت شغلی وجود دارد که طبق آمار از این تعداد حدود 130 واحد معادل 20 درصد راکد بوده و هیچ فعالیتی ندارند.

وی گفت: اتفاق خوبی که در سال 95 رخ داد، صدور مجوز احداث پنج پتروشیمی در مناطق مختلف استان بود که زمین موردنیاز مشخص شده و این طرح‌ها در حال واگذاری هستند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: پیش‌بینی می‌شود که عملیات اجرایی این پنج واحد پتروشیمی از ماه‌های آینده شروع شده و تا سال 1400 همه این طرح‌ها به بهره‌برداری برسند.

دیویده بیان کرد: موضوع مهم در مجوزهای این واحدهای پتروشیمی این است که همه این واحدها از گاز به عنوان ماده اولیه استفاده کرده و محصولات آنها نیز متفاوت است.

وی به حادثه آتش‌سوزی در کارخانه فولاد بویراحمد اشاره داشت و با بیان اینکه هیچکدام از مسئولان کشوری و استانی نسبت به این مسأله بی‌تفاوت نبودند، گفت: این حادثه انفجار نبود، تنها فوران و پاشش بود و هنوز علت دقیق آن از سوی مراجع ذی‌ربط به ما اعلام نشده است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا