اختصاص 900 میلیارد ریال اعتبار برای کنترل بازار

اختصاص 900 میلیارد ریال اعتبار برای کنترل بازار

اراک - ایرنا- مدیرکل هماهنگی امور استانهای سازمان ملی استاندارد ایران گفت: برای اجرای طرح طاها (کنترل بازار) 900 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و دراین طرح کارشناسان به عنوان مشتری، انواع محصولات را خریداری و در آزمایشگاه های سازمان استاندارد بررسی می کنند.

فریدون بلغاری روز چهارشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید استاندارد استان مرکزی افزود: کیفیت بسیاری از کالاهای داخلی بویژه صنایع غذایی از مشابه وارداتی بالاتر و برای مصرف قابل اعتمادتر است.
وی ادامه داد: فرهنگ اشتباهی که هر کالا و محصول وارداتی با کیفیت تر از تولید داخلی است، باید تغییر کند.
وی اظهارکرد: در مدت زمانی که در یکی از استان ها مشغول فعالیت بودم، روغن های خوراکی وارد کشور می شد که 50 درصد کیفیت روغن داخلی را نداشت ولی براساس فرهنگ غلط مورد استقبال مردم قرار می گرفت.
بلغاری ادامه داد: استقلال کشور درگرو تولید محصولات کیفی است و درصورت فقدان این عنصر مهم، دستیابی به برنامه راهبردی در توسعه غیرممکن است.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سیاست های اقتصاد مقاومتی به افزایش پوشش استاندارد برای تمام محصولات داخلی تاکید داشته اند و این مهم در دستور کار کارشناسان این حوزه قرار دارد.
مشاور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: هر کالایی که به مرحله تولید می رسد به طور حتم باید شناسنامه دار باشد و در چهارچوب قوانین و مقررات استاندارد قرار گیرد.
وی اظهار کرد: در دو سال گذشته سازمان استاندارد 80 دستگاه خودر را از استان های مختلف خریداری و در طول یک سال قطعات خودروها را به طور مستمر کنترل کرد که نتیجه آن نمرات منفی دو برابر افزایش را نشان داد به این معنی که قطعات به کار رفته در خودروها ی داخلی بادوام نبوده و عمر مفید را ندارند و این از دلایل نارضایتی مردم نسبت به تولید خودرو داخلی است.
بلغاری ادامه داد: سازمان ملی استاندارد ایران همانطور که در کیفیت و مرغوبیت کالاها وسواس نشان می دهد در انتخاب مسئولیت مهم اداره کل استاندارد استان مرکزی این وسواس را به خرج داد و در انتخاب مدیر تاخیر داشته که علت آن اهمیت این وظیفه خطیر است.
وی اظهار کرد: (ساحل سهی) مدیرکل استاندارد استان مرکزی، چهارمین مدیرکل زن در حوزه استاندارد کشور است که با لیاقت و شایستگی که از وی سراغ است در این مسئولیت توانمندی خود را نشان می دهد.
مشاور امور اقتصادی استانداری استان مرکزی نیز گفت: استاندارد در استان مرکزی به یک دانش بومی تبدیل شده و عمق پیدا کرده است به طوری که می توان از نیروهای بومی استان در این مسئولیت مهم بهره گرفت.
علی یوسفی افزود: کیفیت در محصولات غذایی و کالاهای کارخانجات تولیدی و کشاورزی وضع نامطلوبی دارد هرچند متولیان استاندارد به حد کفایت به وظیفه خود عمل می کنند اما مردم در عمل می بییند چه اتفاقی می افتد.
وی گفت: اداره کل استاندارد استان مرکزی موفق شده در استانی که رتبه سه، چهار و پنج صنعتی کشور را دارد نهضت کنترل کیفیت را بنیان گذاری کند، که این امر همان حرکتی است که در غرب ، ژاپن و آمریکا باعث توسعه اقتصادی این کشورها شده است.
یوسفی گفت: در کشور دو مقوله استاندارد و محیط زیست نیاز به عزم ملی برای توسعه دارد و برای رسیدن به این جایگاه ضروری است همگان همکاری داشته باشند.
وی افزود: استان مرکزی استانی صنعتی است که در دوران تحریم لطمه بزرگی را خورده، هرچند استاندارد ضروری است ولی باید ضمن رعایت قوانین در احکام صادره و بخشنامه های ابلاغی نگاه ویژه ای به مشکلات صنعت در استان داشت تا از این مقطع حساس به سلامت و با کمترین آسیب عبور کرد.
مشاور امور اقتصادی استانداری استان مرکزی گفت: به همان شدت و نسبتی که استان مرکزی از تحریم ها دچار زیان شده به همان نسبت باید در دوران پسا تحریم و آزاد شدن دارایی های بلوکه شده در احیاء صنعت استفاده شود.
مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری استان مرکزی نیز گفت: زنان سهم کمی در مدیریت برعهده داردند که با نگاه شایسته دولت تدبیر و امید شاهد حضور آنان در عرصه های مختلف خواهیم بود.
زهرا فرجی افزود: به طور یقین زنان با بازشناسی توانمندی های خود و رسیدن به خودباوری گام اولیه توسعه و افزایش این سهم را در برنامه های توسعه ای هموار می کنند.
وی تقاضای افزایش سهم مشارکت و سهم خواهی حضور در عرصه های مدیریتی را خواسته معقول و منطقی بانوان عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به مشارکت مطلوب و متوازن در توسعه اقتصادی باید از مدیریت اقتصادی زنان بیش از گذشته استفاده کرد.
مدیرکل جدید استاندارد استان مرکزی نیز گفت: استاندارد سند رهنمود و توسعه اقتصادی کشور محسوب می شود.
ساحل سهی افزود: استاندارد مهمترین نقش را در نظارت، حفظ بازارهای داخلی، تولید محصولات، خدمات و صادرات کالا در کشور برعهده دارد.
وی، شایسته سالاری، آموزش های به روز، ارایه بالاترین سطح خدمات، نظارت عالیه در امور دستگاه های خصوصی برای ارتقای کیفیت، مشارکت همه جانبه، تلاش برای روحیه امید با الگو گیری از دولت تدبیر و امید و تعهد بر اجرای برنامه ابلاغی از سوی سازمان ملی استاندار ایران از مهم ترین برنامه های خود عنوان کرد.
در این آیین از خدمات سید سعید میرنظامی مدیر کل سابق استاندارد استان مرکزی تقدیر شد..ک/2
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا