شمارش معکوس برای تک نرخی کردن ارز در سال ۹۶

شمارش معکوس برای تک نرخی کردن ارز در سال ۹۶

رئیس کل بانک مرکزی با بیان این که دستورالعملهای مربوط به تک نرخی شدن ارز آماده ابلاغ شده است گفت: امیدواریم این سیاست در طول سال ۹۶ عملیاتی شود.

به گزارش تسنیم، ولی الله سیف افزود: تک نرخی شدن ارز کاری است که به سادگی می تواند عملیاتی شود و هم اکنون نیز دستورالعملهای آن آماده ابلاغ است.

 
 وی اضافه کرد : یکی از پیش نیازهای این اقدام، ایجاد ارتباطات کارگزاری نظام بانکی ما با بانکداری بین المللی است که طبیعتاً زمانی که به این حد نصاب لازم برسیم و بانک مرکزی هم از این بابت شرایط را مناسب ببیند طبیعتاً این کار و سیاست ابلاغ و عملیاتی می شود.

 
رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: هم اکنون درست است که ما دو نرخ ارز داریم (نرخ مبادله ای یا رسمی و نرخ بازار آزاد) منتهی نرخ رسمی ما برای موارد خاص و به صورت کنترل شده استفاده می شود و زمینه های فسادزا که می تواند مشکلاتی ایجاد کند دقیقاً تحت کنترل است.

 
سیف همچنین گفت: در اولین فرصت ممکن، سیاست تک نرخی شدن ارز را عملیاتی می کنیم و امیدواریم این سیاست در طول سال 96 عملیاتی شود.

 
رئیس کل بانک مرکزی همچنین درباره جلسه امروز اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهور گفت: امروز  وزارت اقتصاد و امور دارایی گزارش خوبی درباره تحلیل روند اقتصاد کشور طی ده سال گذشته متناسب با مبانی اقتصاد مقاومتی ارائه کرد.

 
وی افزود: خوشبختانه شاخص های اقتصاد مقاومتی در طول دولت یازدهم، روند مثبتی داشته است.

 
 سیف تصریح کرد: یکی از بحث های جلسه امروز تمرکز بر پیش بینی متناسب درباره تکانه های احتمالی و شوک هایی است که می تواند بر اقتصاد کشور ما وارد شود.

 
رئیس کل بانک مرکزی همچنین دو شاخص روند قیمت ارز در بازار و همچنین میزان استقلال سیاست پولی در کشور را برای تحقق اصول اقتصاد مقاومتی مهم دانست و گفت: امیدواریم برای تحقق این اصول بتوانیم این دو شاخص را در بانک مرکزی به درستی عملیاتی کنیم.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا