بررسی بازار محصولات فولادی چین

بررسی بازار محصولات فولادی چین

فصل تابستان که همراه با فصل رکود در بازار چین می باشد، ممکن است بازار بیلت را تحت تاثیر قرار دهد. ماههای ژوئن و جولای به طور سنتی به دلیل گرمای هوا، بارندگی، سیل و توفان فصل کاهش داد وستند در چین است و باعث کاهش تقاضا به خصوص میلگرد و مفتول می گردد.

 

به نقل از mysteel، پس از کاهش قیمت موقت بیلت در ماه ژوئن، بازار بیلت چین علایم بهبود قیمت را از خود نشان داد. به دلیل افزایش تقاضا در اواخر ماه ژوئن خرید و فروش بهتر شد و به دنبال آن قیمت بیلت افزایش یافت. تجار فولاد با احتیاط در بازار بیلت حضور دارند و معتقدند خوشبینی کورکورانه در مورد آینده بازار میتواند خطرناک باشد.
معامله گران فولادی معتقدند احتمال پایداری روند افزایشی قیمت بیلت کم است. بسیار محتمل می باشد که بازار بیلت چین به زودی به ثبات قیمت برسد، البته اندکی ادامه روند افزایشی نیز ممکن است. در شرایط کنونی عوامل موثر بر بازار بیلت چین به قرار زیر است:
تابستان و فصل ركود محصولات طويل
فصل تابستان که همراه با فصل رکود در بازار چین می باشد، ممکن است بازار بیلت را تحت تاثیر قرار دهد. ماههای ژوئن و جولای به طور سنتی به دلیل گرمای هوا، بارندگی، سیل و توفان فصل کاهش داد وستند در چین است و باعث کاهش تقاضا به خصوص میلگرد و مفتول می گردد. با کاهش ساخت و ساز تقاضای بیلت نیز کاهش می یابد و به طور مستقیم بیلت فولادی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
شرايط مناسبتر محصولات تخت
احتمال بهبود تقاضای اسلب در بازار وجود دارد. در چند سال گذشته قیمت محصولات طویل در چین بیشتر از محصولات تخت فولادی بوده و به همین دلیل تولید کننده ها بیشتر ظرفیت خود را بر افزایش تولید محصولات طویل متمرکز کردند که نهایتا منجر به افزایش چشمگیر تقاضای بیلت گردید.
با این وجود علایمی از بهبود بازار محصولات تخت از اواسط تا آخر ماه ژوئن در بازار ظاهر شد. قیمت اسلب تانگشان با افزایش ۱۰ یوان به ۲۹۳۰ یوان بر تن تحویل مبدا رسید و اسلب JIANGSU نیز به قیمت ۳۰۵۰ یوان معامله شد. بیشتر تجار فولاد در مورد آینده بازار اسلب خوشبین هستند.
حذف كوره های القايی و كاهش عرضه بيلت در بازار چين
مشکل کمبود بیلت در بازار ممکن است در کوتاه مدت مرتفع نگردد. در شرایط کنونی مجتمع های تولید فولاد تمایلی به فروش بیلت خود به تجار و کارخانجات نوردکار مستقل ندارند و در عوض بیلت تولید شده را به دلیل کمبود آن در بازار برای، تغذیه خطوط نورد خود در نظر گرفته اند.
کوره های القایی با تولید محصول فاقد استاندارد تا ۳۰ ماه ژوئن تعطیل خواهند شد و به طور قطع بر عرضه بیلت در بازار تاثیر خواهد گذاشت. در آینده نزدیک عرضه محدود بیلت در بازار قیمت آن را به سطح بسیار بالایی خواهد رساند.
عكس العمل خريداران بيلت به افزايش قيمت
تعدیل تناژ خرید بیلت توسط نورد کارها تاثیر منفی بر روند قیمت بیلت خواهد داشت. فولاد های ساختمانی مانند میلگرد در ماه ژوئن با کاهش شدید و ناگهانی قیمت مواجه شدند و در نتیجه حاشیه سود تولید کننده های میلگرد کاهش یافت. از اینرو آنها در سیاست خرید بیلت خود بازنگری کردند.
برخی از نوردکارها به سختی می توانستند سودی از فروش میلگرد حاصل از نورد بیلت خریداری شده بدست آورند، از اینرو بسیاری از آنها تلاش کردند با کنترل و کاهش تناژ خرید، قیمت بیلت را به روند کاهشی هدایت کنند.
بر اساس تحلیل فوق بسیاری از معامله گران فولاد معتقدند پس از یک دوره کوتاه ثبات قیمتی، به احتمال زیاد قیمت بیلت یک گام به عقب بازخواهد گشت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا