45 درصد ارزش معاملات فرابورس در اختیار بازارهای اول و دوم

45 درصد ارزش معاملات فرابورس در اختیار بازارهای اول و دوم

در تابلوهای الف، ب و ج بازار پایه تغییر مالکیت 166 میلیون و 880 هزار سهم به ارزش افزون بر 182 میلیارد ریال صورت گرفت و در بازار اوراق با درآمد ثابت بیش از 200 هزار سهم به ارزش بالغ بر 194 میلیارد ریال میان سهامداران جابه‌جا شد. اسناد خزانه اسلامی مرحله یازدهم همانند روز پیش صدرنشین این بازار از نظر حجم و ارزش معاملاتی شد.

دادوستد نزدیک به 314 میلیون ورقه بهادار به ارزش حدود 804 میلیارد ریال در 35 هزار و 269 نوبت مبادلاتی، نتیجه نقل‌وانتقال‌های فرابورس ایران در میانه این هفته معاملاتی بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از فرابورس ایران، امروز دوشنبه 12 تیرماه 142 میلیون و 850 میلیون سهم به ارزش بیش از 372 میلیارد ریال در بازارهای اول و دوم دست‌به‌دست شد که 45 درصد از حجم و ارزش معاملاتی کل دادوستدهای فرابورس در روز جاری را شامل می‌شود. بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی بازارهای اول و دوم به نماد «ذوب» با نقل‌وانتقال بیش از 41 میلیون سهم به ارزش افزون بر 29 میلیارد ریال اختصاص داشت در حالی که این نماد در صدر پربازدیدترین نمادهای امروز نیز قرار گرفت.

در تابلوهای الف، ب و ج بازار پایه نیز تغییر مالکیت 166 میلیون و 880 هزار سهم به ارزش افزون بر 182 میلیارد ریال صورت گرفت و در بازار اوراق با درآمد ثابت بیش از 200 هزار سهم به ارزش بالغ بر 194 میلیارد ریال میان سهامداران جابه‌جا شد. اسناد خزانه اسلامی مرحله یازدهم همانند روز پیش صدرنشین این بازار از نظر حجم و ارزش معاملاتی شد.

در میانه هفته جاری شاهد توقف 5 نماد و در مقابل بازگشایی دو نماد فرابورسی بودیم. بدین ترتیب نمادهای «تفیرو»، «ثعتما»، «تکنار»، «فسلیر» و «سدبیر» در جریان بازار متوقف و نمادهای «صایند» و «خدیزل» بازگشایی شدند.

نماد «شراز» با بیش از یک واحد و نماد «شاوان» و «زاگرس» با کمتر از یک واحد اثر منفی، بیشترین تاثیر را در کاهش 2 واحدی آیفکس رقم زدند تا این نماگر در سطح 897 واحدی مبادلات امروز را خاتمه بخشد.

رصد جداول بیشترین کاهش و افزایش قیمتی در میان نمادهای فرابورسی نشان می‌دهد که نمادهای «دبالک»، «غدیس» و «سدبیر» بیشترین افت قیمت را تجربه کرده‌اند. در سمت مقابل نمادهای «پخش»، «حسیر» و «شتوکا» تا سقف 4.8 درصدی بیشترین افزایش قیمت را به همراه داشتند.

امروز خریدوفروش نزدیک به 25 هزار ورقه تسهیلات مسکن میان خریداران و فروشندگان این اوراق صورت گرفت که ارزشی بالغ بر 18 میلیارد ریال را رقم زد. همچنین تسه‌های خردادماه96 با بیشترین قیمت یعنی 783 هزار ریال و اوراق تسهیلات مسکن94 با کمترین قیمت معادل 726 هزار ریال دست‌به‌دست شدند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا