اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به نوسازی معادن خراسان‌جنوبی

اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به نوسازی معادن خراسان‌جنوبی

گروه معادن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی از اختصاص 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات به این امر نوسازی و تجهیز معادن طی سال جاری خبرداد.

به گزارش ماین نیوز، «داوود شهرکی» روز گذشته (11 تیرماه) در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در سال جاری دستورالعمل حمایت از بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط ابلاغ شده و ایرادات سال گذشته اصلاح شده است.

وی با اشاره به گزارش اقدامات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در راستای اقتصاد مقاومتی، افزود: سال گذشته در مجموع 679 طرح تولیدی به بانک‌های استان معرفی شدند که از این تعداد به 302 واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی استان از تسهیلات این طرح بهره‌مند شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه 174 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به این طرح‌ها پرداخت شد، ادامه داد: همچنین از مجموع طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها 75 طرح به بانک‌های عامل مراجعه نکردند، 48 طرح انصراف، 119 طرح در حال بررسی و 135 طرح به دلیل نداشتن بازار و توجیح فنی موفق به دریافت تسهیلات نشدند.

شهرکی به وضعیت تسهیلات رونق تولید استان در مقایسه با کشور اشاره کرد و ادامه داد: خراسان‌جنوبی با 72 درصد در پرداخت تسهیلات رونق تولید رتبه چهارم را به خود اختصاص داده این در حالی است که میانگین کشوری تعداد پرداخت تسهیلات رونق 42 درصد بوده است.

وی اضافه کرد: خراسان‌جنوبی با 72 درصد در میزان جذب تسهیلات رونق رتبه سیزدهم در کشور را کسب کرده و این در حالی است که خراسان جنوبی رتبه 25 سرمایه‌گذاری صنعت در کشور را دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی بیان کرد: سال گذشته 107 جلسه و امسال تاکنون 20 جلسه کارشناسی برای پرداخت تسهلات رونق به واحدهای تولیدی برگزار شده است.

شهرکی گفت: 70 درصد مبالغ پرداختی تسهیلات رونق استان صرف خرید مواد اولیه و 29 درصد صرف معوقات بانکی شده است.

وی با تاکید بر اینکه با پرداخت تسهیلات رونق 2020 نفر شغل تثبیت و 263 شغل جدید در خراسان‌جنوبی ایجاد شده است، افزود: این مهم نشان می‌دهد در بحث تسهیلات رونق انحراف نیست و نظارت‌ها مستمر انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی ادامه داد: امیدواریم در سال جاری با همکاری بانک‌ها خلاء ناشی از مشکل وثیقه واحدها تولیدی که نتوانسته‌اند تسهیلات رونق دریافت کنند را پوشش دهیم.

شهرکی با بیان اینکه امسال 10 هزار واحد صنعتی و 5 هزار واحد صنعتی جهت نوسازی و تجهیز معادن در دستور کار قرار است، خاطرنشان کرد: در سال 96 مقرر شده حدود 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات به این امر اختصاص یابد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا