معاون دادستان مشهد اعلام کرد

تا ۱۹ تیرماه کلیه معادن غیرمجاز در حریم طوس تعطیل می‌شوند

تا ۱۹ تیرماه کلیه معادن غیرمجاز در حریم طوس تعطیل می‌شوند

گروه معادن - معاون دادستان مشهد گفت: کلیه معادن غیرمجاز در حریم تاریخی طوس تا 19 تیرماه تعطیل می‌شوند، اکنون نیز باتوجه به حجم زیاد این معادن، بخشی از آنها در حال تعطیلی هستند.

به گزارش ماین نیوز، قاضی بخشی محبی اظهار کرد: سند راهبردی نجات حریم طوس تدوین شده و تا 19 تیر ماه این سند راهبردی اجرایی می‌شود. همچنین شورای حفظ حقوق بیت‌المال نیز موضوع احیای طوس را در دستور کار خود قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: حریم تاریخی طوس دارای 3 هزار و 400 متر مساحت است؛ لذا فعالیت‌ها و ترددها در این حریم نباید به گونه‌ای باشد که چهره این منطقه را نازیبا جلوه دهد، با توجه به تردد کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین به دنبال برداشت شن و وجود معادن شن‌شویی، معادن غیرمجاز این منطقه در حال تعطیلی هستند.

معاون دادستان مشهد تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی معادن به این موضوع ورود پیدا و تقاضا کرد تا دادستانی مجوز تعطیلی این معادن را صادر کند. نیروی انتظامی و شورای ترافیک مشهد در خصوص تردد وسایل نقلیه سنگین به این حریم تاریخی ورود پیدا کردند و تردد وسایل حمل و نقلی که به بافت تاریخی این منطقه آسیب می‌زند ممنوع اعلام شد.

وی خاطرنشان کرد: کمیته نجات طوس در زمینه حفظ این منطقه تاریخی ماموریت یافت و به صورت جدی جلسات مرتبط با نجات این منطقه تاریخی را برگزار و این مساله را پیگیری می‌کند. شهرداری منطقه 12 به عنوان رئیس کمیته نجات طوس پیگیر معضلات این منطقه از جمله بحث حاشیه نشینی، زمین‌خواری و مشکلات بهداشتی و معضلات توریستی این منطقه هست و آسیب‌ها را در این زمینه شناسایی می‌کند.

بخشی محبی اضافه کرد: یکی از این آسیب‌ها موضوع معادن غیرمجاز در حریم این منطقه تاریخی است، برخی از این معادن دارای 25 سال قدمت و مدعی حقوقی هستند، با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که این معادن مجوزهایی را از سوی فرمانداری و استانداری طی سالهای قبل اخذ کردند، اما با توجه به نظارت‌هایی که بر این معادن صورت نمی‌گرفته حفره‌ها و تخریب‌های زیادی را انجام دادند و موجب تخریب فضای تاریخی این حریم شدند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا