36 درصد حقوق دولتی معادن کشور در کرمان وصول می شود

36 درصد حقوق دولتی معادن کشور در کرمان وصول می شود

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به وصول 200 میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن این استان گفت: امروز 36 درصد حقوق دولتی معادن کشور در این استان وصول می شود و حدود 40 درصد تولید ناخالص داخلی کشور در حوزه معادن این استان است.

مهدی حسینی نژاد با بیان اینکه استان کرمان حدود 6 میلیارد تن ذخایر معدنی شناخته شده دارد افزود: کرمان 21 درصد استخراج کشور را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه 86 درصد ذخایر معدنی کرمان مربوط به چهار ماده معدنی مس، آهن، کرومیت و زغالسنگ است خاطرنشان کرد: صنایع فرآوری شاخصی با سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین نگاه ویژه نماینده عالی دولت در کرمان به تکمیل زنجیره تولید و جلوگیری از خام فروشی در این استان راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: کارخانه تولید فروکروم از جمله این صنایع است که 200 هزار تن کرومیت فرآوری شده تولید خواهد کرد که در حال حاضر ظرفیت 60 هزار تنی آن آماده افتتاح است.
وی تصریح کرد: با اتفاقات خوبی که در حوزه معادن و صنایع معدنی کرمان رقم می خورد تا سال 98 این استان به قطب تولید فولاد کشور تبدیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه بیش از 46 هزار کیلومتر مربع از مساحت استان کرمان در قالب 25 پهنه بزرگ معدنی تعریف شده است اظهار کرد: قبل از دولت یازدهم هیچ اطلاعاتی از محدوده های معدنی کرمان در دسترس نبود اما در حال حاضر با شناسایی های انجام شده این آمادگی وجود دارد که پهنه های معدنی موجود را به سرمایه گذاران واگذار کنیم.
وی اظهار کرد: در قانون برنامه ششم توسعه، شورای عالی معادن استان کرمان مصوب شد و این اتفاق، ظرفیت خوبی برای رفع مشکلات موجود در حوزه معادن است.
پنج معدن بزرگ کرمان شامل مواد معدنی مس، سنگ آهن، ذغال سنگ و کرومیت به همراه تنوع در ذخایر معدنی در کرمان، این استان را به بهشت معادن معروف کرده است.
سالانه حدود 63 میلیون تن مواد معدنی در استان کرمان استخراج می شود که 21 درصد استخراج کل کشور را در بر می گیرد و 42 نوع ماده معدنی از 380 معدن در استان کرمان استخراج می شود.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا