در معاملات امروز بورس تهران؛

فلزات اساسی، انبوه سازی و خودرو در صدر معاملات قرار گرفتند

فلزات اساسی، انبوه سازی و خودرو در صدر معاملات قرار گرفتند

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای فولاد صبانور، قند شیرین خراسان، سرما آفرین، معدنی دماوند، فروسیلیس ایران، ایران تایر و نیرو محرکه بود.

 

در داد و ستدهای دومین روز هفته سهامداران بورس تهران شاهد صدرنشینی سه صنعت فلزات اساسی، انبوه سازی و خودرو بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز یک شنبه سه صنعت فلزات اساسی، انبوه سازی و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

همچنین امروز سهامداران بورسی بیش از 366 میلیون برگه سهم و حق تقدم و سایر دارایی های مالی را به ارزش یک هزار و 46 میلیارد در 33 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای فولاد صبانور، قند شیرین خراسان، سرما آفرین، معدنی دماوند، فروسیلیس ایران، ایران تایر و نیرو محرکه بود.

در مقابل نمادهای فرآورده های نسوز آذر، لیزینگ ایران، تایدواتر خاورمیانه، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، تولید محور خودرو، آبسال و آهنگری تراکتورسازی ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

همچنین امروز سهامداران بورس تهران برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک سایپا، سهام کاشی تکسرام، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و اوراق صکوک بناگستر کرانه بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را تشکیل دادند.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار سرمایه گذاران بورس تهران برای خروج از واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، کاین، اوراق صکوک بناگستر کرانه، سهام سیمان خزر، سیمان مازندران، سیمان بجنورد و لامپ پارس شهاب سنگین ترین صف های فروش را را ثبت دادند.

همچنین امروز گسترش نفت و گاز پارسیان با معامله بلوکی 41 میلیون سهمی بیشترین حجم معاملات و پتروشیمی جم با معامله بلوکی 137 میلیارد ریالی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل با افت 34 واحدی به رقم 78 هزار 765 رسید. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 20 و 95 واحد افت کردند.

نمادهای صنایع شیمیایی سینا، مپنا و صبانور با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شدند. این در حالی بود که نمادهای فولاد مبارکه، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری غدیر و کشتیرانی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا