قیمت طلا به 1089 دلار رسید

قیمت طلا به 1089 دلار رسید

قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز یک دلار کاهش یافت و به 1089 دلار رسید.

به نقل از رویترز، در حالی که ارزش دلار اندکی کاهش یافته، قیمت طلا نیز امروز کاهش یافت، و به دلیل خروج سرمایه از صندوق های سرمایه گذاری و پیش بینی افزایش نرخ بهره در سال جاری در آمریکا، فلز زرد در نزدیکی پایین ترین رقم 3 ماه اخیر باقی ماند.
حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا  روز سه شنبه به 663.43 تن رسید که پایین ترین رقم از سپتامبر 2008 تاکنون بود، یعنی زمانی که بانک لمن برادرز اقدام به پر کردن مدارک اعلام ورشکستگی کرد.
افزایش احتمال بالا رفتن نرخ بهره در آمریکا در سال جاری میلادی موجب شده تا سرمایه گذاران شروع به بیرون کشیدن پول های خود از بازار طلا کنند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با یک دلار کاهش به 1089 دلار رسید. شاخص دلار پس از رسیدن به بالاترین رقم 7 ماه گذشته در جلسه قبلی، امروز 0.3 درصد کاهش یافت.
بر اساسر نظرسنجی رویترز، انتشار آمارهای قوی از بازار کار آمریکا در هفته گذشته اقتصاد دانان را به این نتیجه رسانده که نرخ بهره در آمریکا در ماه دسامبر افزایش خواهد یافت.
نظرسنجی انجام شده از 80 اقتصاددان برجسته نشان می دهد که شانس اینکه فدرال رزرو در نشست ماه دسامبر خود نرخ بهره کوتاه مدت را بالا ببرد، 70 درصد است.
گفته می شود اعضای بانک مرکزی اروپا در مورد کاهش بیشتر نرخ سپرده با هدف کاهش ارزش یورو و بالا بردن نرخ تورم به اجماع رسیده اند.
کاهش اخیر قیمت طلا موجب تحریک نسبی تقاضای فیزیکی در بازار آسیا شده است. ما به التفاوت قمیت طلا در بازار طلای شانگهای با قیمت جهانی روز چهارشنبه به رقم 4 تا 5 دلار رسید که رقم مناسبی بود.
ادامه تقاضای فیزیکی می تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت طلا شود.
انتهای پیام//57

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا