بیش از ۳۴ هزارتن مواد پلیمری معامله شد؛

آرامش در تالار پتروشیمی

آرامش در تالار پتروشیمی

حجم معاملات محصولات پلیمری در هفته ای که گذشت به ۳۴ هزار و ۹۷۱ تن رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، حجم عرضه ها ۶۰ هزار و ۹۳۹ تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۷۲ هزار و ۶۲۹ تن بود.

بازار محصولات پلیمری در هفته گذشته متاثر از تعطیلات عید فطر با آرامش روبه رو بود و حجم عرضه ها نیز کاهش یافت.به این ترتیب در کل بیش از ۵۷ درصد از محصولات عرضه شده توسط کارگزاران خریداری و ۲۳ گرید از ۸۲ گرید عرضه شده با رقابت قیمتی معامله شدند.

بیشترین کاهش عرضه مربوط به گروه پلی اتیلن سنگین بادی با ۳ هزار تن بود، همچنین گروه پلی اتیلن سبک فیلم نیز کاهشی معادل ۲ هزار و ۵۰۲ تن داشت، پلی اتیلن سبک خطی نیز ۲ هزار و ۵۷ تن کاهش داشت. گرید پلی اتیلن سنگین تزریقی نیز با کاهش یک هزار و ۲۳۰ تن روبه رو شد.

بیشترین افزایش عرضه نیز مربوط به گروه پلی پروپیلن شیمیایی و با ۲۷۲ تن بود، بعد از این گروه  پلی استایرن با ۲۰۰ تن قرار داشت.

در همین حال تقاضا نیز در هفته ای که گذشت به میزان ۱۷ هزار و ۲۲۰  تن کاهش داشت. به گفته کارشناسان بازار بخشی از این کاهش تقاضا مربوط به کاهش عرضه ها است و بخش دیگر آن به تعطیلات عید فطر مربوط می شود.

بیشترین تقاضا مربوط به گرید پلی پروپیلن شیمیایی ZR۲۳۰C و بیش از ۱۳ هزار تن بود، پلی پروپیلن شیمیایی ZB۳۳۲C نیز با بیش از ۸ هزار تن تفاضا در رتبه دوم قرار داشت.

به این ترتیب در هفته ای که گذشت در صدر کالاهای جذاب در گروه محصولات پلیمری، پلی پروپیلن ها قرار داشتند، پلی پروپیلن شیمیایی ZB۳۳۲C و پلی پروپیلن شیمیایی ZR۲۳۰C از این کالاها بودند، رتبه های بعدی هم به پلی اتیلن سبک تزریقی ۱۹۲۲و PVC-E۶۸۳۲ و پلی اتیلن سبک فیلم تعلق داشت.

کالاهای دیگری همچون پلی استایرن انبساطی ۲۰۰ و۴۰۰، پلی پروپیلن نساجی HP۵۱۰L و پلی پروپیلن شیمیایی EP۵۴۸R نیز با رقابت به فروش رسیدند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا