کارون باید به طور جدی ساماندهی شود

کارون باید به طور جدی ساماندهی شود

معاون اول رییس جمهور رفع آلودگی رودخانه کارون و اصلاح وضعیت فعلی این رودخانه را از اولویت های مهم دولت برشمرد و با تاکید براینکه دولت تردیدی برای انجام این کار مهم ندارد، گفت: رودخانه کارون باید در طول برنامه ششم توسعه کشور به صورت جدی ساماندهی شود.

 روابط عمومی دفتر معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر سه شنبه در جلسه شورای عالی آب، با اشاره به گزارش رییس سازمان هواشناسی درخصوص وضعیت بارندگی کشور، از بارش های اخیر ابراز خرسندی و اظهار امیدواری کرد روند بارش ها استمرار داشته باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی همچنین با اشاره به اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح های کاهش آلودگی رودخانه کارون، بر لزوم تشکیل کارگروهی جهت اولویت بندی این طرح ها و تعیین روش های تامین مالی در قالب برنامه ی ششم توسعه تاکید کرد.
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه در هر فعالیت اقتصادی و تولیدی که انجام می شود باید ملاحظات زیست محیطی حتما در نظر گرفته شود، افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی باید برای پساب ناشی از فعالیت های خود چاره اندیشی کنند.
جهانگیری تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست نیز لازم است به این واحدها هشدارهای لازم را بدهد و البته در عین حال مشوق هایی از سوی دولت برای این واحدها تعیین شود تا درصورتی که به تعهدات خود در طول برنامه زمانبندی عمل کنند، از حمایت دولت برخوردار شوند.
وی اظهار داشت: رودخانه کارون بزرگترین رودخانه کشور است که بخش زیادی از آب مورد نیاز شرب و کشاورزی از این رودخانه تامین می شود و حیات این منطقه نیز وابستگی زیادی به این رودخانه دارد، از این رو دولت نمی تواند نسبت به وضعیت فعلی رودخانه کارون بی تفاوت باشد.
معاون اول رییس جمهوری افزود: ساماندهی و رسیدگی به رودخانه کارون در طول برنامه ششم توسعه یکی از برنامه های قطعی دولت است و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز برنامه ریزی خوبی برای این موضوع به عنوان یک اولویت خواهد داشت.
جهانگیری همچنین با اشاره به ضرورت تکمیل تصفیه خانه شرق اهواز بعنوان یکی از طرح های جمع آوری و تصفیه ی فاضلاب های این شهر، تصریح کرد: تکمیل این تصفیه خانه یکی از طرح هایی است که رییس جمهور در سفر به استان خوزستان وعده آن را به مردم این استان داده است و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور باید در اسرع وقت منابع مورد نیاز اجرای این طرح را تامین کند.
در این جلسه که وزیر نیرو، استاندار خوزستان، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس سازمان هواشناسی کشور نیز حضور داشتند، گزارشی از وضعیت بارندگی کشور ارائه شد و رییس سازمان هواشناسی اعلام کرد که بر اساس پیش بینی های این سازمان انتظار می رود وضعیت بارش های کشور در سال جاری در حد نرمال و بالاتر از حد نرمال باشد.
در این نشست همچنین گزارشی درخصوص طرح های اجرایی کاهش آلودگی رودخانه کارون از سوی سازمان حفاظت محیط زیست ارائه شد و نماینده این سازمان به تشریح طرح های پیشنهادی، متولیان هر پروژه، اعتبارات مورد نیاز و زمانبندی اجرای طرح ها پرداخت.
در پایان این نشست مقرر شد کارگروهی متشکل از وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی، سازمان های مدیریت و برنامه ریزی کشور و حفاظت محیط زیست و استانداری خوزستان تشکیل شود و طرح هایی که در کمیته ی تخصصی به تصویب رسیده است را مورد بررسی قرار داده و پس از اولویت بندی این طرح ها و بررسی راهکارهای تامین مالی، دستورالعمل لازم برای آن را تدوین کنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا