یک کارشناس بازار سرمایه:

رشد قیمت کامودیتی ها سیگنال مثبت به بازار است

رشد قیمت کامودیتی ها سیگنال مثبت به بازار است

مقدسیان گفت: رشد قیمتی فلزات از جمله روی، مس، فلزات اساسی و حتی سنگ آهن می تواند بازار را تحت تأثیر قرار دهد. این کالاها مصارف صنعتی دارند، بنابراین رشد آنها سیگنالی به بازار است و معیاری برای رشد اقتصادی در دنیا و ایران خواهد بود.

 

یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: اتفاقی که هفته گذشته در بازارهای جهانی افتاد و بر بازار داخلی هم تاثیر داشت رشد قیمت فلز روی بود.

ایمان مقدسیان، مدیر معاملات کارگزاری بانک کشاورزی ضمن بیان مطلب فوق در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) گفت: تحت تاثیر افزایش نرخ جهانی روی برخی از شرکت های مرتبط در بازار داخلی از روند این رشد قیمتی بی نصیب نماندند.

وی در ادامه افزود: اغلب این شرکت ها طی چند سال اخیر در روند تولید با مشکلات اساسی همچون استحصال خاک مزتبط با فعالیتشان مواجه بودند اما این رشد قیمتی برای آنها یک محرک مثبت خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه با اعلام اینکه شاخص کل بورس همچنان در آستانه ۷۹ هزار واحد قرار دارد، گفت: در حال حاضر نسبت شاخص قیمت به درآمد (P/ E) ۶.۸ تا ۶.۹ است. البته از آنجایی که میانگین P/E بازار در این مدت همیشه بالای 7 بوده اگر سایر شرایط ثابت بماند، انتظار می رود شاخص در برخی نقاط حمایت شود و شاهد رشد بازار خواهیم بود.

مقدسیان با بیان اینکه رشد بخشی از بازار ایران به قیمت کامودیتی ها وابسته است، گفت: رشد قیمتی فلزات از جمله روی، مس، فلزات اساسی و حتی سنگ آهن می تواند بازار را تحت تأثیر قرار دهد. این کالاها مصارف صنعتی دارند، بنابراین رشد آنها سیگنالی به بازار است و معیاری برای رشد اقتصادی در دنیا و ایران خواهد بود.

وی در ادامه به عوامل موثر  رشد بازار سرمایه سرمایه کشور اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش قیمت نفت می تواند در بخش قابل توجهی از بازار  تأثیر گذار باشد.

این فعال بازار سرمایه با بیان اینکه نرخ بهره بانکی نیز یک عامل مهم محسوب می شود گفت: نرخ بهره بانکی در ایران بسیار بالاست و نیاز به اصلاح دارد.

مقدسیان در بخش پایانی گفتگو با "سنا" در خصوص آینده بازار اظهار کرد: رشد قیمت فلزات و نفت، تعیین نرخ بهره و ساماندهی بانک ها و موسسات اعتباری باعث حرکت بازار سرمایه خواهد شد و اگر تغییرات اساسی در این متغیرها صورت نگیرد بازار روند فعلی را ادامه می دهد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا