مدیر عامل تامین سرمایه سپهر تشریح کرد:

چهار ویژگی مهم تامین مالی در بستر بازار سرمایه

چهار ویژگی مهم تامین مالی در بستر بازار سرمایه

مدیر عامل تامین سرمایه سپهر تاکید کرد: به طور کلی فرآیند تامین مالی از طریق بازار سرمایه سهل تر از بازار پول است.


مدیر عامل تامین سرمایه سپهر در خصوص مزیت های تامین مالی از بستر بازار سرمایه گفت: به طور کلی انتشار اوراق با درآمد ثابت از طریق بازار سرمایه و فرآیند دریافت تسهیلات و تامین مالی از این بازار راحت تر از بازار پول است و یکی از مهمترین مزیت های تامین مالی از طریق این بازار نحوه بازپرداخت آن است.

علیرضا سیری، مدیر عامل تامین سرمایه سپهر در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، با اشاره به مزیت های انتشار اوراق با درآمد ثابت، اظهار داشت: در تامین مالی از طریق بازار سرمایه این امکان وجود دارد که به واسطه دارایی های غیر مولد که بانک ها به عنوان وثیقه نمی پذیرند، اوراق منتشر شود.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه بانک ها شاید زمین یا ساختمان اداری یک بنگاه تولیدی را به عنوان وثیقه قبول نکنند اما با ابزاری مثل صکوک قابلیت تامین مالی از این دارایی ها وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه با ورود ابزارهای مالی جدید مثل انواع صکوک فرآیند تامین مالی تسهیل شده است، تصریح کرد: علاوه بر تسهیل و تسریع تامین مالی در بازار سرمایه، مدت زمان این تامین مالی نیز در بازار سرمایه بر اساس نوع طرح قابل تنظیم است.

وی یکی از مهمترین مزیت های تامین مالی از طریق بازار سرمایه را نحوه بازپرداخت دانست و گفت: پس از دریافت تسهیلات از بانک ها، منبع مالی دریافت شده طی چند سال و به طور ثابت پرداخت می شود درحالی که از طریق انتشار اوراق، اصل آن در دوره آخر پرداخت می شود.

مدیر عامل تامین سرمایه سپهر در ادامه تاکید کرد: یکی از اصل های استقبال تولیدکنندگان برای تامین مالی از طریق بازار سرمایه پایین بودن هزینه آن نسبت به بازار پول است.

وی به شرایط فعلی نظام بانکی نیز اشاره کرد و افزود: البته در حال حاضر نظام بانکی قفل است و بانک ها توانایی پرداخت تسهیلات را ندارند، بر همین اساس بازار سرمایه بهترین گزینه برای تامین مالی سریع و ارزان و متنوع است.

سیری در تشریح مزیت های انتشار انواع اوراق با درآمد ثابت گفت: در بازار سرمایه بازارگردان نرخ اوراق را مشخص می کند اما برای دریافت تسهیلات از بانک ها باید مقررات بانک مرکزی را رعایت کرد.

وی یکی از ویژگی های خیلی مهم تامین مالی در بازار سرمایه را فروش اوراق به کسر دانست و افزود: در صورتی که بازار سرمایه با رونق مواجه باشد ناشر اوراق می تواند رکن ضامن و بازارگردان را حذف و اوراق را به کسر و بدون ضامن و بازار گردان به فروش برساند.

مدیر عامل تامین سرمایه سپهر در خاتمه تاکید کرد: به طور کلی فرآیند تامین مالی از طریق بازار سرمایه سهل تر از بازار پول است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا