پربازده ترین و پرریسک ترین صنایع بورسی در بهار 96 معرفی شدند؛

بازدهی مثبت 23 صنعت بورسی در بهار 96

بازدهی مثبت 23 صنعت بورسی در بهار 96

بررسی بازدهی صنایع بورسی نشان می دهد از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه 23 صنعت حاضر در بورس تهران بازدهی مثبت داشتند.


در بهار سال 96 از میان 38 صنعت حاضر در بورس تهران 23 صنعت با رشد و بازدهی مثبت مواجه شدند، 13 صنعت شاهد بازدهی منفی بودند و دو صنعت بدون تغییر باقی ماندند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، سه گروه استخراج ذغال سنگ، استخراج معادن و محصولات کاغذی بیشترین ریسک سرمایه گذاری را در میان گروه های بازار داشتند. در مقابل صنایع کم ریسک بازار در این مدت گروه های بانک ها و موسسات مالی، مخابرات و منسوجات بودند.

جدول بازدهی و ریسک صنایع نشان می دهد سه صنعت محصولات کاغذی، قند و شکر و رایانه و فعالیت های وابسته در سه ماهه امسال بیشترین بازدهی را برای سرمایه گذاران بورسی به همراه داشتند.

از 39 صنعت حاضر در بورس تهران گروه محصولات کاغذی با بازدهی 68 درصدی از ابتدای سال تا پایان خرداد ماه بیشترین بازدهی را از ابتدای سال جاری نصیب سهامداران کرده است. بررسی ها نشان می دهد شاخص این صنعت در هفته منتهی به خرداد 3.3 درصد مثبت بوده است و در یک ماهه خرداد بازدهی مثبت 5.5 درصدی داشته است.

دومین صنعت پربازده بازار در بهار امسال گروه قند و شکر با بازدهی 48 درصدی بود. این صنعت در هفته گذشته شاهد افت 2.5 درصدی شاخص بود اما در یک ماهه خرداد 2.4 درصد بازدهی مثبت داشت.

سومین صنعت پر بازده بازار در سه ماهه سال جاری رایانه و فعالیت های وابسته به آن است. این گروه در فصل بهار بازدهی نزدیک به 40 درصدی داشته است.

چهارمین صنعت پربازده بازار گروه انتشار، چاپ و تکثیر بود. این گروه با بازدهی 23 درصدی در بهار سال 96 در رده صنایع پر بازده قرار گرفت.

پنجمین صنعت پربازده بورس تهران در سه ماهه ابتدایی سال جاری گروه لاستیک و پلاستیک با بازدهی 17.5 درصدی بود.

در حالی در مدت مورد بررسی شاهد بازدهی مثبت 23 صنعت بورسی بودیم که 13 صنعت با بازدهی بین منفی 18 تا منفی 0.8 درصد مواجه شدند.

برهمین اساس صنعت " فعالیت های کمکی به نهادهای مالی واسط " با بازدهی منفی 18 درصدی بیشترین بازدهی منفی را در بهار امسال به خود اختصاص داد.

دومین صنعت با بازدهی منفی بهار امسال متعلق به گروه استخراج کانه های فلزی با افت 10.8 درصدی شاخص بود.

ساخت محصولات فلزی نیز با بازدهی منفی 6.8 درصدی سومین صنعت منفی بهار امسال بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا