برآورد مدیر وزارت راه از اثر مالیات سازندگان مسکن بر بازار

برآورد مدیر وزارت راه از اثر مالیات سازندگان مسکن بر بازار

مدیر کل دفتر برنامه ‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه گفت: با اجرای مصوبه دریافت مالیات از سازندگان، افزایش قیمت مسکن در شرایط فعلی بازار متصور نیست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی چگنی به ایرنا گفت: دریافت مالیات از تولیدکنندگان مسکن به جای افزایش قیمت مسکن، بیشتر آثار افزایش هزینه ای برای سازندگان مسکن دارد.

وی با بیان اینکه دریافت مالیات از سازندگان مسکن به استناد ماده 77 قانون مالیات های مستقیم در طول 20 سال گذشته تغییرات زیادی داشته،افزود: پیش از این از سازندگان مسکن در کشور معادل 10 درصد ارزش اعیانی واحدهای مسکونی مالیات دریافت می شد.هم اکنون مقرر شده دریافت مالیات از سازندگان مسکن بر اساس دفاتر سود و زیان شرکت ها و تولیدکنندگان با محاسبه هزینه ها و درآمدهای آنها اخذ شود و این میزان مالیات سازندگان مسکن را در کشور افزایش می دهد.

چگنی اظهار داشت: با این حال دریافت مالیات از سازندگان مسکن همانند سایر اشخاص شده هرچند تا آنجا که امکان داشت سعی کردیم در آیین نامه آسیب ها را به کمترین میزان کاهش دهیم.پیش از این تولیدکنندگان و سازندگان مسکن مالیات کمتری پرداخت می کردند اما هم اکنون مالیات آنها افزایش پیدا کرده و این می تواند آثار هزینه ای بیشتری را برای سازندگان داشته باشد.

بنابر این گزارش، براساس آیین‌نامه اجرایی ماده 77 قانون جدید مالیات‌های مستقیم که به تصویب هیات دولت رسیده از این پس در کلیه مناطق شهری کشور، همه سازنده‌های مسکن از طیف‌های مختلف شامل سازنده‌های حقیقی یا همان شخصی‌سازها، بساز و بفروش‌ها و تعاونی‌های مسکن و همچنین سازنده‌های حقوقی یا همان شرکت‌های ساختمانی و انبوه‌سازان مکلفند برای فروش آپارتمان‌هایی که پروانه ‌ساخت آنها از ابتدای سال 95 به بعد صادر شده، بین 18 تا 25 درصد مالیات بر ساخت و فروش موضوع ماده 77 بر اساس فرمول جدید به ادارات مالیاتی پرداخت کنند.

انتهای پیام

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا