جزئیات خرید کالاهای اساسی

واردات گندم متوقف شد

واردات گندم متوقف شد

معاون وزیر جهادکشاورزی از توقف واردات گندم به دلیل بالا بودن میزان تولید داخلی خبر داد و گفت: در سال‌جاری علاوه بر اینکه واردات نخواهیم داشت، صادرات گندم هم آغاز خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، علی قنبری از توقف واردات گندم در سال‌جاری خبر داد و افزود: علاوه بر توقف واردات، ۳۰۰ هزار تن گندم دوروم برای مصارف صنف و صنعت صادر خواهد شد.

معاون وزیر جهادکشاورزی افزود: امسال ۸ میلیون و ۸۰ هزار تن گندم با کیفیت در قالب خریدهای تضمینی از کشاورزان خریداری شده و ۹۵۰۰ میلیارد تومان نیز پول به آنها پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: پول کشاورزان بابت فروش گندم به دولت به صورت کامل پرداخت شده و به دلیل بالا بودن کیفیت و کمیت گندم تولیدی کشور بعد از چندین سال امسال واردات نخواهیم داشت و این یک رکود برای کشور به شمار می رود.

به گفته قنبری، وظیفه اصلی شرکت بازرگانی دولتی خرید، تامین، نگهداری و ذخیره کالاهای اساسی است که بر این اساس تشکیل شده است، درصدی از نیازهای اساسی جامعه را ذخیره سازی کنیم.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی در این موضوع وارد عملیات شده و ما تنها ۳۰۰ هزار تن برنج، ۳۰۰ تن هزار شکر و ۳۰۰ هزار تن روغن ذخیره سازی خواهیم کرد، این در شرایطی است که این میزان ذخیره بابت نیاز ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تنی برنج، دو میلیون و ۳۰۰ هزار تنی شکر و یک میلیون و ۴۰۰ هزار تنی روغن است.

به گفته معاون وزیر جهادکشاورزی، تنها دولت مسئولیت خرید و ذخیره سازی گندم را به شرکت بازرگانی دولتی ایران سپرده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا