معدن داران برای رفع موانع پیش رو در سامانه بهین یاب ثبت نام کنند

معدن داران برای رفع موانع پیش رو در سامانه بهین یاب ثبت نام کنند

دنیای معدن -مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: امسال برای نخستین بار معدن داران می توانند در سامانه بهین یاب ثبت نام کنند و پرونده آنها در کمیته های استان برای رفع موانع پیش رو بررسی می شود.

علی یزدانی شامگاه شنبه در نشست گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کردستان که در سالن کنفرانس هتل شادی سنندج برگزار شد افزود : برای نخستین بار برای رونق بخش معدن و حمایت از معدن داران، صندوق حمایت از فعالیت های معدن داران در کشور تشیکل شده است.
وی اظهار داشت : این صندوق می تواند خدمات مختلفی از جمله در زمینه ضمانت نامه های بانکی و پرداخت تسهیلات به معدن داران ارائه دهد.
وی اظهار کرد: بسیاری از مشکلات در بین دستگاه های اجرایی با تعامل و همکاری قابل رفع هستند و لازم است دستگاه های مختلف با برگزاری نشست هایی زمینه را برای حل مشکلات و رونق تولید و اشتغال ایجاد کنند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به سفر خود به کردستان گفت: در بازدید از سه شهرک صنعتی استان در شهرستان های سنندج و کامیاران مشکلات این شهرک ها مورد بررسی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: شهرک صنعتی شماره 4 سنندج که مصوبه هیات دولت بوده در زمینی به مساحت 300 هکتار و با اعتبار 25 میلیارد ریال ساخته می شود و زمین آن از محل منابع طبیعی تامین شده است.
به گفته وی در فاز نخست این شهرک به 280 واحد تولیدی کوچک زمین واگذار می شود و امسال برای حمایت از بخش تولید در کردستان و 80 درصد شهرک های صنعتی کشور قیمت زمین افزایش نمی یابد.
علی یزدانی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران روز شنبه به استان کردستان سفر کرده بود و پس از بازدید از سه شهرک صنعتی استان در نشست گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سالن جلسات هتل شادی سنندج شرکت کرد.
هم اکنون در کشور بیش از پنج هزار و 940 معدن فعال وجود داراد و سالانه بیش از 396 میلیون تُن مواد معدنی در کشور تولید می شود که سهم صادرات این بخش 6.5 میلیارد دلار است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا