رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان جنوبی:

۶ طرح و پروژه اکتشافی با اعتبارات دولتی به شرکت‌های استانی در خراسان‌جنوبی واگذار شد

۶ طرح و پروژه اکتشافی با اعتبارات دولتی به شرکت‌های استانی در خراسان‌جنوبی واگذار شد

گروه اكتشاف و زمين شناسي - رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان جنوبی از فعالیت ۱۰۰۰ نفر در سازمان نظام مهندسی معدن خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: سال گذشته برای نخستین بار ۶ پروژه‌ اکتشافی خراسان جنوبی که از محل اعتبارات دولتی بود به شرکت معدنی و اعضای شرکت‌های استانی واگذار شد.

به گزارش ماین نیوز، محمد جوانشیر ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: معادن نقش مهمی بر عهده داشته چون تامین کننده ماده اولیه و مورد نیاز کارخانه‌ها هستند و سبب افزایش تولید درآمد ناخالص ملی و اشتغال مولد می‌شوند.

وی افزود: به لحاظ معدنی کشور ایران از جایگاه خوبی برخورار بوده و استان خراسان جنوبی نیز از این نعمت بی‌بهره نبوده است که از محورهای اصلی توسعه معدن این است که به محور افزایش بهره‌وری، استفاده از امکانات موجود و جلوگیری از ضایع شدن مواد معدنی و گسترش فعالیت‌های معدنی استوار باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان جنوبی گفت: در اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی تاکیدات براین است که اقتصاد به مردم واگذار شود و اگر این حجم کار انجام شود مفید خواهد بود و سازمان نظام مهندسی معدن در خراسان جنوبی با دارا بودن هزار عضو بازویی کمکی خوبی برای سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

جوانشیر افزود: در سازمان نظام مهندسی معدن آنچه که اهمیت دارد و به عنوان بخش تاثیرگذار در حفظ ذخایر معدنی است وجود اعضا و جذب متخصصان رشته‌های زمین شناسی و معدن است.

وی بیان کرد: سال گذشته تاکید بر ساماندهی معادن بود و امسال هم در راستای استفاده از تخصص فارغ التحصیلان در این رشته موظف به کارگیری مسئول فنی در اجرای معادن هستیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان جنوبی گفت: سال گذشته نخستین سالی بود که پروژه‌های اکتشافی استان که از محل اعتبارات دولتی بود به شرکت معدنی و اعضای شرکت‌های استانی واگذار شد که در این راستا 6 طرح به اعضای شرکت‌های استانی در خراسان جنوبی واگذار شد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا