گزارش روز؛

ادامه روی خوش بازار به گروه روی

ادامه روی خوش بازار به گروه روی

با توجه به رشد اخیر قیمت جهانی روی در پی کاهش قابل ملاحظه ذخایر lme، شاهد افزایش تقاضا و رشد قیمتی سهام این گروه بودیم به طوری که اکثرا با صف خرید همراه بودند.

 

در بازار امروز شاهد معاملات مثبت و پر حجم در گروه فلزات اساسی به خصوص گروه رویی بودیم که در پی افزایش قیمت جهانی این فلز رخ داده است و در سوی دیگر گروه های پتروشیمی، خودرویی و ساختمانی معاملات منفی ای را گذراندند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، با توجه به رشد اخیر قیمت جهانی روی در پی کاهش قابل ملاحظه ذخایر lme، شاهد افزایش تقاضا و رشد قیمتی سهام این گروه بودیم به طوری که اکثرا با صف خرید همراه بودند. میزان ذخایر lme فلز روی به کمترین مقدار خود از سال2007 رسیده است و به نظر در روزهای آتی هم شاهد رشد قیمت این فلز در بازار های جهانی باشیم. نمادهای کبافق، فراور، کیمیا، فاسمین، کاما و کروی با صف خرید به کار خود پایان دادند و زنگان تنها نماد رویی متعادل در بازار امروز بود. نمادهای فولادی ارفع و فولاد نیز به تبعیت از جو کلی گروه معاملات مثبتی را سپری کردند. نماد فباهنر صف خرید شد و نماد فلوله نیز که با افزایش تقاضا در روز کاری قبل مواجه شده بود امروز نیز به روند رو به رشد خود ادامه داده و با صف خرید بسته شد. نمادهای ذوب، فمراد و فولاژ از منفی های این گروه بودند و نماد فخاس با صف فروش همراه بود.

گروه خودرویی روزی کم حجم و متعادل منفی را تجربه کرد به طوری که نماد خفنر و ختراک با صف فروش همراه بودند و در سویی دیگر نماد خچرخش با افزایش تقاضا در آستانه های صف خرید قرار گرفت. روند معاملاتی سهم نشان از ورود نقدینگی به این سهم دارد. مابقی نمادهای این گروه در غیاب نماد سایپا متعادل و بدون روند به کار خود پایان دادند.  

گروه پالایشگاهی معاملاتی متعادل و کم حجم را پشت سر گذاشتند که در این بین نماد شراز از تقاضای بیشتری برخوردار بوده است. محصولات شیمیایی اما روز منفی ای را تجربه کردند و اکثر نمادهای این گروه در بازه های منفی معامله شدند به طوری که نمادهای ساینا و شتوکا تا محدوده های صف فروش را نیز لمس کردند.

در گروه ساختمانی اکثر نمادها پس از رشد روز کاری قبل، معاملاتی منفی را سپری کردند که البته برخلاف جو حاکم بر گروه نمادهای ثاباد، ثامان و ثاژن با اقبال بالایی برخوردار بودند و نماد ثاباد با عرضه چندین باره صف خرید آن، نهایتا با صف خرید بسته شد. معاملات حدود 28 میلیون سهمی نماد ثاژن در بازار امروز نیز جای تامل دارد و از تغییر ترکیب سهامداری این شرکت حکایت دارد. گروه سیمانی هم معاملاتی متعادل را گذراند. نماد سشرق در این گروه با افزایش تقاضا مواجه شد و به صف خرید رسید و مابقی نمادها هم کم حجم و متعادل به کار خود پایان دادند.

گروه آی تی کم حجم اما مثبت دنبال شدند که البته نماد مفاخر در اواسط بازار با افزایش اقبال به صف خرید رسید و نماد آپ تنها نماد منفی این گروه بود.

در گروه حمل و نقلی نمادهای حریل، توریل و حتاید پرتقاضاتر معامله شدند به طوری که نماد حتاید با صف خرید بسته شد. نمادهای حکشتی و حپارسا منفی، نماد حفارس همراه با صف فروش و مابقی نمادها دادو ستدهایی متعادل داشتند.

در گروه سرمایه گذاری نمادهای وبیمه، سرچشمه، سدبیر و وگستر با افزایش تقاضا مواجه بودند و در اواسط بازار در آستانه صف خرید قرار داشتند اما با گذشت زمان معاملات بر میزان عرضه ها افزوده شد و متعادل تر شدند و مابقی نمادهای گروه نیز معاملاتی متعادل را سپری کردند.

در کاشی سرامیک ها نماد کلوند با صف خرید همراه بود، کترام همچنان پرتقاضا و نماد کپارس پس از برگزاری مجمع عمومی عادی و تقسیم سود با 5 درصد رشد به گردونه معاملات بازگشت و به قیمت های بالاتری نیز رسید، مابقی نمادهای گروه نیز متعادل دنبال شدند.

در گروه غذایی نمادهای غمینو، غدیس، غسالم، غمهرا از اقبال بیشتری برخوردار بودند به طوری که غسالم، غمهرا و غمینو صف خرید را تجربه کردند، نماد غفارس همراه با صف فروش، غشهد و غگلپا نیز منفی دنبال شدند.

در گروه ماشین آلات و تجهیزات اکثر نمادها معاملاتی مثبت و پرتقاضا را سپری کردند به طوری که نماد تکنو با صف خرید بسته شد و در کنار آن نماد لسرما نیز از صف فروش به صف خرید رسید. نمادهای لابسا، لبوتان و تپمپی نیز مثبت معامله شدند و در سویی دیگر نماد تکشا با صف فروش بسته شد.

در پایان معاملات امروز نمادهای ثعمرا، چکارن، وبشهرح و غشهدح جهت برگزاری مجمع متوقف شدند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا