امروز رقم خورد؛

معاملات آرام شیمیایی ها پس از عید فطر

معاملات آرام شیمیایی ها پس از عید فطر

حجم معاملات محصولات شیمیایی امروز ۱۱ هزار و ۷۸۸ تن رقم خورد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، عرضه محصولات ۲۰ هزارتن و تقاضای آن بالغ بر ۱۳ هزار و ۷۶۸ تن بود.

در گروه محصولات شیمیایی امروز پس از تعطیلات عید فطر، بازار نسبتا آرام بود و تنها منومر وینیل استات پتروشیمی شازند با رقابت مورد معامله قرار گرفت. این کالا با میانگین قیمت ۳ هزار و ۶۱ تومان معامله شد، بالاترین قیمت ثبت شده برای این کالا ۳ هزار و ۷۰ تومان بود. مابقی محصولات نیز با توجه به تقاضای پایین، با قیمت پایه مورد داد و ستد قرار گرفتند.

به این ترتیب در گروه شیمیایی ها؛ منواتیلن گلایکول پتروشیمی مارون با حجم ۲۲ تن و قیمت پایه ۲ هزار و ۶۷۰ تومان معامله شد، منواتیلن گلایکول پتروشیمی شازند هم با حجم ۳۳۰ تن با قیمت پایه خریداری شد، منواتیلن گلایکول پتروشیمی مروارید و فرساشیمی هم به ترتیب با حجم های ۲۲۰ و ۴۴ تن با قیمت پایه مورد داد و ستد قرار گرفت.

در همین حال دی اتیلن گلایکول پتروشیمیمارون با حجم ۸۸ تن و قیمت پایه ۲ هزار و ۴۲۷ تومان معامله شد، دی اتیلن گلایکول پتروشیمی مارون هم وارد سیستم مچینگ شد.

همچنین کریستال ملامین پتروشیمی خراسان هم با حجم ۱۶۵ تن و قیمت پایه ۴ هزار و ۸۶۶ تومان معامله شد.

دی اتیل هگزانول پتروشیمی شازند هم با قیمت پایه ۳ هزار و ۱۴۰ تومان و حجم ۶۳۸ تن خریداری شد، این کالا به صورت سلف عرضه شده بود.

استایرن منومر پتروشیمی پارس هم با قیمت پایه ۳ هزار و ۸۰۷ تومان و حجم ۱۶۵ تن خریداری شد. اسید استیک فن آوران هم با حجم ۷۱۳ تن و قیمت پایه یک هزار و ۵۲۷ تومان توسط کارگزاران معامله شد.

به این ترتیب بازار محصولات شیمیایی روز آرامی را سپری کرد، نوسان منفی قیمت نفت و تعطیلات عید فطر از دلایل کاهش حجم تقاضا برای محصولات شیمیایی است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا