الحاق اسکله کلانتری چابهار به منطقه آزاد تا سال ۹۷

الحاق اسکله کلانتری چابهار به منطقه آزاد تا سال ۹۷

معاون حمل ونقل و ترانزیت سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به آغاز پروسه الحاق اسکله کلانتری به منطقه آزاد از ساخت انبار بزرگ کانتینری برای دپوی کالای سرمایه گذاران خبرداد.

 

محسن محمدی معین با اشاره به راه اندازی خط منظم کانتینری در مسیر چابهار – کاندلا(هندوستان) اظهار کرد: برای تقویت خط های منظم کشتیرانی در مسیر چابهار رایزنی هایی با شرکت هایی ازجمله ترنگ دریا برای راه اندازی خط های منظم کانتینری در مسیر های چین،عمان،امارات وقطر صورت گرفته است.
وی با اشاره به آماده شدن زیرساخت های فاز اول بندر چابهار برای پهلوگیری کشتی های خط های منظم کانتینری افزود: در جهت تقویب حضور بخش خصوصی در بندر ومنطقه آزادچابهار، در حال حاضر تمام عملیات تخلیه وبارگیری کالاها به شرکت مکران پارت واگذار شده است.
معاون حمل ونقل و ترانزیت سازمان منطقه آزاد چابهار از آغاز پروسه الحاق اسکله کلانتری به منطقه آزاد تا سال ۹۷ خبرداد و گفت: برای توسعه صادرات وترانزیت از بندر با استفاده از قوانین منطقه آزاد وهم چنین ایجاد مزیت رقابتی برای حضور سرمایه گذاران باید هرچه سریعتر قوانین منطقه آزاد به بنادر شهیدبهشتی وکلانتری چابهار تسری یابد.
معین از بازنگری در تعرفه کالاهای وارداتی وترانزیتی به چابهار و ارائه بسته های تشویقی با مشورت سازمان بنادر وتوسعه تجارت به سرمایه گذاران خبرداد وتاکید کرد:عدم اجرای به موقع پروژه های زیرساختی وعدم مزیت رقابتی مهم ترین تهدید های موقعیت ترانزیتی چابهار و در پی آن جلب توجه سرمایه گذاران به سایر کریدور هاست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از بهسازی و توسعه ترمینال فرودگاه کنارک تاپایان سال خبرداد و گفت: در حال حاضراز ۵۰درصد فرودگاه نظامی کنارک برای امور ترانزیت ومسافر استفاده می شود که باتوجه به افزایش پروازها در مسیر چابهار ترمینال کوچک وبدون امکانات این فرودگاه قادر به پاسخ گویی به حجم عظیم مسافران نیست.
به گفته معاون حمل ونقل و ترانزیت سازمان منطقه آزاد چابهار ، پس از بهسازی وتوسعه ترمینال فعلی،عملیات احداث ترمینال جدید بار ومسافر برای درآمد زایی از فرودگاه کنارک، اوایل سال آینده آغاز می شود.
معین از رشد ۷۰درصدی درآمد انبارداری برای کالاهای وارداتی وترانزیتی منطقه آزاد در سال گذشته خبرداد وگفت: تجهیز انبار هفت هزارمترمربعی و احداث انبار ۱۰هزارمترمربعی در طول هفت ماه در دستور کار معاونت ترانزیت منطقه آزاد چابهار است.
وی با اشاره به ساخت انبار بزرگ کانتینری به مساحت ۲۰هزارمتربع در منطقه آزاد تا پایان سال بیان کرد: در حال حاضر هیج محدودیتی برای دپوی کالا در منطقه آزاد وجود ندارد واین درحالی است در ماه جاری کلیه انبارهای منطقه در بورس کالا ثبت می شوند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا