تکمیل لیست کالای مصرفی برای کارت اعتباری

تکمیل لیست کالای مصرفی برای کارت اعتباری

رییس انجمن لوازم خانگی تهران گفت: تا پایان هفته همه تولید کنندگانی که می‌خواهند در طرح کارت اعتباری کالای مصرفی شرکت کنند، ثبت‌نام می‌کنند در غیر این صورت تولید کننده رغبتی به حضور نداشته است.

محمدطحان‌پور با اشاره به آخرین وضعیت ثبت‌نام تولید کنندگان در طرح اعطای کارت خرید 10 میلیون تومانی کالای مصرفی اظهار کرد: هر روز به تعداد تولید کنندگان افزوده می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، وی افزود: به نظر می‌رسد تا پایان این هفته لیست خرید کالاها تکمیل و در نهایت از هفته ‌آینده اعطای کارت خرید آغاز شود.

به گفته وی، کارت اعتباری خرید لواز خانگی همچون خودرو نیست که فروش آن به سرعت انجام شود، بلکه ممکن است هر برند ثبت‌نام کننده حداقل 170 قلم کالا عرضه کند، از این رو برنامه‌ریزی برای نحوه فروش و گنجاندن در لیست خرید اندکی زمان نیاز دارد.

طحان‌پور با اشاره به اینکه مرحله اول اعطای این کارت به کارمندان دولتی مربوط می‌شود، گفت: باید میزان پرداختی هر یک از متقاضیان نسبت به حقوق ماهیانه‌ آن‌ها برآورد شود، همچنین در نظر گرفته شود که کارت اعتباری تا سقف 10 میلیون تومان است و متقاضیان می‌توانند حتی کمتر از این مبلغ و بسته به توان پرداختی خود کالا بخرند.

به گفته رییس انجمن لوازم خانگی تهران، در حال حاضر سایت ثبت‌نام تولیدکنندگان در این طرح باز است و هر تولید کننده لوازم خانگی ایرانی قادر به ثبت‌نام است.

وی در پاسخ به ایجاد شبهه مبنی بر وجود تلویزیون در لیست کالاها و اینکه انجمن لاوزم خانگی گفته است تلویزیون در این لیست وجود ندارد، اظهار کرد: از ابتدا نیز قرار نبوده است که تلویزیون در این لیست باشد، زیرا تولید تلویزیون در کشور محدود است و بیشتر واردات صورت می‌گیرد. اما اگر قرار است اسنوا حضور داشته باشد، باید سامسونگ و ال جی که مشارکتی تولید می‌شوند هم حضور داشته باشند.

 اوایل هفته جاری لیستی از کالاهای مشمول خرید کارت اعتباری کالای مصرفی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شد که پس از آن برخی معترض و برخی راضی بودند. از این رو اعلام شده است که این لیست در حال تکمیل است و به زودی زمان اعطای کارت به مشمولان اعلام می‌شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا