امیدواریم سال آبی نرمال باشد

امیدواریم سال آبی نرمال باشد

یک مقام مسئول در وزارت نیرو از بارش 47 میلیمتری در تهران خبر داد و گفت: امیدواریم سال آبی جاری، سال نرمالی باشد.

بهروز ارتقایی با اشاره به بهبود بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، گفت: 50 روز از سال آبی جدید را پشت سر گذاشته‌ایم و از اول مهر تاکنون 47 میلیمتر بارندگی در تهران رخ داده که در مقایسه با سال قبل، آبان خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران افزود: سال گذشته با وجود بارندگی مناسبی که در کشور صورت گرفت، اما زمستان کم‌بارشی داشتیم و اوایل سال 94 دوباره بارندگی‌ها آغاز شد، اما امسال در مقایسه با سال قبل وضعیت بهتر است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون 550 میلیون مترمکعب آب در سدهای کشور وجود دارد که نسبت به سال قبل وضعیت بهتر است، ولی هنوز با شرایط سال‌های پُرآبی فاصله داریم. به گفته ارتقایی، حجم غیرمفید سدها 550 میلیون مترمکعب است در حالی که حجم مفید سدها که برای شرب مورد استفاده قرار می‌گیرد، حدود 400 میلیون مترمکعب است؛ بنابراین باید همچنان سیاست صرفه‌جویی در مصرف آب را نیز ادامه داد.

ارتقایی تصریح کرد: از اواخر اسفندماه با ذوب برف‌ها و جریان سیلابی، آب در سدهای تهران جمع می‌شود و بر این اساس در مجموع امیدواریم بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، پاییز پُرآبی را داشته باشیم. اگر بارندگی‌ها خوب باشد، کسری مخازن را می‌توانیم جبران کنیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا