شرکت بیمه آلمانی به دنبال سرمایه گذاری در برق و انرژی ایران

شرکت بیمه آلمانی به دنبال سرمایه گذاری در برق و انرژی ایران

بریگیت زیپرایس خواستار توسعه هر چه بیشتر روابط اقتصادی بین ایران و آلمان شد و گفت: بیمه صادرات آلمان موسوم به 'هرمس' علاقمند به تضمین پروژه های سرمایه گذاری در ایران و بویژه در بخش هایی همچون انرژی و برق است.


محمدجواد ظریف دیروز سه شنبه در آلمان با بریگیت زیپرایس (Brigitte Zypries) وزیر اقتصاد این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، وی در این دیدار گفت: میان تجار ایرانی و جامعه بازرگانی آلمان اعتماد متقابل وجود دارد.

ظریف با اشاره به وجود ظرفیت های فراوان در کشورمان اظهار داشت: اکنون وقت آن است که ایران و آلمان همکاری های اقتصادی خود را ارتقا دهند و به طور طبیعی همکاری های بانکی یکی از راه ها و زمینه ساز گسترش روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور است. ایران می تواند یک شریک قابل اعتماد برای تولید مشترک کالا و صادرات آن به کشورهای منطقه بویژه آسیای میانه باشد.

در این دیدار «بریگیت زیپرایس» وزیر اقتصاد آلمان نیز با اشاره به مناسبات دیرینه دو کشور، درباره حجم روابط 3 میلیارد دلاری بین ایران و آلمان اظهار داشت: روابط دو کشور در سطح کاملا خوبی قرار دارد و آلمانی های زیادی سالانه از ایران بازدید می کنند و هنگامی که تبادلات مردمی زیاد و روابط ملت ها به خوبی برقرار باشد، به طور طبیعی روابط اقتصادی هم بهتر خواهد بود.

زیپرایس همچنین خواستار توسعه هر چه بیشتر روابط اقتصادی بین دو کشور شد و افزود: بیمه صادرات آلمان موسوم به 'هرمس' علاقمند به تضمین پروژه های سرمایه گذاری در ایران و بویژه در بخش هایی همچون انرژی و برق است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش بانک ها در تامین پروژه های اقتصادی نیز گفت: آلمان در صدد تقویت روابط بانکی با ایران است.

وی همچنین اظهار داشت: آلمان علاقمند به افزایش روابط خود با ایران در تمامی سطوح سیاسی و اقتصادی است.

همچنین وزیر امورخارجه کشورمان با وزیر دارایی آلمان راه های تقویت همکاری های بانکی ایران و آلمان را مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار شویبله وزیر دارایی آلمان بر اجرای برجام تاکید و از همکاری های بانکی با کشورمان استقبال کرد. همچنین تلاش بانک های آلمان به منظور راه های تقویت همکاریهای بانکی مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت و بر آمادگی بانک های آن کشور به منظور تامین اعتبار پروژه های اقتصادی کشورمان تاکید شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا