بهادر بیژنی خبر داد:

تلاش 5 نهاد ناظر آیسکو برای تبدیل عضویت ایران

تلاش 5 نهاد ناظر آیسکو برای تبدیل عضویت ایران

بهادر بیژنی، جانشین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین‌الملل، از تلاش کره جنوبی، یونان، انگلیس، آفریقای جنوبی و کبک کانادا برای تبدیل عضویت سازمان بورس از عضو پیوسته به عضویت عادی خبر داد.

 

ارزش سرمایه گذاری خارجی هم اکنون نسبت به ابتدای اجرایی شدن برجام 4 برابر شده، این در حالی است که تا چندی پیش آمارها حاکی از رشدهای 2 برابری بود.

بهادر بیژنی، جانشین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین‌الملل، با اعلام این خبر درباره عوامل رشد سرمایه گذاری خارجی طی این مدت گفت: رشد قیمت سهام، تلاش های سازمان بورس و اوراق بهادار در کشورهای مختلف از جمله عوامل اثرگذار در این رشد است.

وی در ادامه افزود: حضور در سمینارهای مختلف در کشورهایی چون آلمان و کره جنوبی بخشی از این تلاش هاست.

این مقام مسوول درباره اهمیت عضویت بورس ایران در آیسکو گفت: عضویت در آیسکو تأثیر چشمگیری در رونق ارتباطات بین الملل ما داشته و هم اکنون تبدیل عضویت پیوسته به عادی در برنامه های سازمان بورس و اوراق بهادار است.

بیژنی در ادامه خبر داد: پنج نهاد ناظر به دنبال تبدیل عضویت پیوسته بورس ایران به عضویت عادی هستند.

جانشین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین‌الملل و سرمایه گذاری خارجی، افزود: کره جنوبی، یونان، انگلیس، آفریقای جنوبی و کبک کانادا به دنبال تبدیل عضویت پیوسته بورس ایران به عضویت عادی هستند.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: در صورت تبدیل وضعیت ایران در آیسکو همکاری با بورس های دنیا رشد جدی تری پیدا می کند، علاوه بر این بیشترین کارکرد این تبدیل عضویت در نزدیک شدن بورس ایران به استانداردهای جهانی است.

وی تصریح کرد: وقتی بورس ایران در فهرست اعضای عادی آیسکو لیست شود به سرمایه گذاران خارجی این اطمینان را می دهد که بورس ما از استانداردهای لازم و هم راستا با استانداردهای جهانی برخورد است.

بیژنی قوت قلب سرمایه گذاران خارجی را فصل جدیدی در بازار سرمایه ایران خواند و گفت: بدون شک آینده بازار سرمایه ایران روشن است و حجم سرمایه گذار خارجی در آینده نه چندان دور رشد قابل توجهی نسبت به آنچه امروز شاهد آن هستیم خواهد کرد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا