در داد و ستدهای روز شنبه ثبت شد؛

اقبال سهامداران به کانه های فلزی

اقبال سهامداران به کانه های فلزی

در جریان داد و ستدهای امروز شاخص کل بورس با 83 واحد افت به رقم 78هزار و 652 رسید. شاخص بازار اول و دوم نیز امروز به ترتیب 76 و 79 واحد افت کردند. این در حالی بود که شاخص کل (هم وزن) امروز 50 واحد بالا رفت و شاخص قیمت نیز 39 واحد صعودی شد.

 

در داد و ستدهای اولین روز هفته سهامداران بورس تهران بیش از 1.1 میلیارد ریال برگه دارایی مالی را دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) در داد و ستدهای روز شنبه سهامداران بورس تهران بیش از 428 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در 27هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند. ارزش مبادلات امروز بیش از یک هزار میلیارد ریال بود.

همچنین امروز گروه های خودرو، بانک ها و سایر معادن با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

در جریان داد و ستدهای امروز شاخص کل بورس با 83 واحد افت به رقم 78هزار و 652 رسید. شاخص بازار اول و دوم نیز امروز به ترتیب 76 و 79 واحد افت کردند. این در حالی بود که شاخص کل (هم وزن) امروز 50 واحد بالا رفت و شاخص قیمت نیز 39 واحد صعودی شد.

نمادهای بانک ملت، پالایش نفت بندرعباس، مپنا و پالایش نفت تهران در معاملات امروز با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث افت این متغیر شدند. این در حالی بود که نمادهای توسعه معادن روی، ایران خودرو و خدمات انفورماتیک با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شدند.

همچنین امروز نمادهای توسعه معادن روی، داده پردازی ایران، ملی سرب و روی، سخت آژند، باما، کالسیمین و قند شیرین خراسان با بیشترین افزایش قیمت در صدر جدول معاملات ایستادند.

این در حالی بود که نمادهای مارگارین، بانک ملت، بیمه دانا، گروه صنعتی بوتان، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، پارس سرام و گروه صنایع بهشهر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

گفتنی است امروز سهامداران بورسی برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام سخت آژند، اوراق مشارکت کارکنان نفت، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک سایپا، سهام معادن بافق و اوراق مشارکت شهرداری شیراز بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را تشکیل دادند.

این در حالی بود که واحدهای پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک بنا گستر کرانه، سهام سیمان مازندارن، سیمان خزر، لامپ پارس شهاب و فولاد خراسان با بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش مواجه شدند.

در پایان معاملات امروز مخابرات با معامله بلوکی 83 میلیون حجمی به ارزش 166 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا